bert Startet 2.September.2010 Link til dette innlegget Startet 2.September.2010 Hei, vurderer å bytte propell,på min Sandvik 945.Fikk anbefalt fra Sleipner å bytte til Skew Back propell.Den gamle er en fire vinget 21x19 , skew back ble regnet ut til 20x18. Har andre noen erfaring med denne propellen eller er like greit med vanlig 4 vinget.Den er jo også ca 2000 kroner dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
236 Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Så vidt jeg vet har skewback propellene høyere grad av nøyaktighet på f.eks vridning av hvert blad. Dette sammen med fasongen på bladene gir mindre vibrasjoner og støy. Har skewback på Agder 840 selv og er fornøyd med det. Fart og respons blir nok lik med konvensjonell 4-blads propell. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 2.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Hei, det var det svaret jeg fikk også, men att akterskipet på 945 var slik en skew back propell var bedre egnet. Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Hei. Har en skewback på min Sandvik 945, og synes den er grei i forhold til støy. Problemet mitt er at den vibrerer i båten. Har hatt den to ganger på Mulltimek ved Glomma båt uten nevneverdig forandring ( en gang for endring av stign oog en gang for balansering). Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
bert Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Hei,skal ta og sende den gamle propellen til Winnrace propellers for signings endring og balansering.Så får jeg se når jeg får den tibake. Hvis ikke blir det ny propell neste sesong.. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 En jeg kjenner byttet akkurat fra vanlig til skewback på en NB 820. 2kn+ og mindre støy var hans fasit. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 OK, takker for svar, men blir nok endring av gammel propell, synes 12000 var en drøy pris... Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 (redigert) slettet Redigert 12.September.2010 av bert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 OK, takker for svar, men blir nok endring av gammel propell, synes 12000 var en drøy pris... Høres fornuftig ut med den type båt. Skewback ligger vel i fartspotensiale 14 knop og oppover. Har selv også tenkt å sende den andre jeg har (mischigan qad) til Arendal for justering og balansering. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
bert Svart 22.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Hei, det ble skew back likevel , den gamle propellen var for dårlig.Ble kort tur idag fra slippen og hjem.Veldig fornøyd med lydbilde og lite vibrasjon.Ny oprettet akksel og ny pakkboks. Kort og godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.