morgull Startet 2.September.2010 Link til dette innlegget Startet 2.September.2010 Har 2 stk 10 liters kanner med diesel som jeg har hatt stående i garasjen i 2 år. Var ment å bruke på båten, men har blitt stående.. Er usikker på om dieselen fortsatt er brukbar. Er det noen som vet hvor lang holdbarhet det er på diesel. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Gurba Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Lukt på dieselen , lukter det litt "maling" tror jeg du kan la den være. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Jeg fikk 300l diesel hos min arbeidgiver som jeg fyllte på båten i vår...denne var i alle fall 10 år gammel. Det ene fatet var uten lokk, men hadde stått under tak. Jeg filtrerte og vannavskilte dieselen før jeg fyllte den på tankene...inga problem... Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Trodde kansje deselen ble litt daff av å stå så lenge....den må ihvertfall siles godt før bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Dieselen er brukanes, ja. Den kan ha mistet litt av brennverdien, men det er tvilsomt du merker forskjell. Men den må være "ren", uten vann etc. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
index Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Diesel holder seg mange år før den blir ubrukelig. Bensin er det verre med, særlig etter at den ble blyfri. Men det er jo en annen sak... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dieselfan Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Var de mine ville jeg ikke ha ristet på kannene men latt de stå i ro, brukt en hevert til å tømme kannene, MEN jeg ville ikke ha stikke slangen helt til bunns. Spar den siste desiliteren til delevasking :-) Min erfaring er at dieselen (særlig den første vinteren) skiller ut mye slaggstoffer som det er helt "corny" å sende rett i filteret... Velger du å helle rett fra kanna ser du fort at den sorte gørra i bunnen blir med ut av kanna før du er halvveis.... ditt valg ;-) mvh dieselfan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.