opus Startet 3.September.2010 Link til dette innlegget Startet 3.September.2010 Med inspirasjon fra tråden om å skru av hovedbryteren, hvordan forlater du båten med hensyn til lufting? (når tilbake i hjemmehavnen i sommersesongen) Dekksluker kan f.eks låses i lufteposisjon, noen millimeter glippe. Det har vært mye snakk om hvordan folket velger det om vinteren, luftfukter, fuktproblematikk, fuktmåler etc. God helg! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Jeg har som vane på våren og høsten når det er kaldt i vannet, å lukke opp en av de store lukene til motorrom ! Dette for å forhindre fukt/kondes i motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Jeg lar dør til cabin,aktercabin og toalett stå oppe for å ha sirkulasjon i båten. Lar ikke vinduer eller dekkslukke stå oppe pga fukt/sprut fra regnvær....(som desverre er ganske vanlig om sommeren) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 glippestilling på låst dekksluke. Ventiler flere steder i båten; tenker å bytte ut noen få med solcelledrevne ventiler. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Mulligan Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Jeg lar dør til cabin,aktercabin og toalett stå oppe Gjør det samme. Og så gjør Nicroventene resten. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Jeg gjør ikke noe spesielt. Under kalesjen i "uterommet" blir det lufting nok. Salongen har ventiler ut til sidene pluss ventiler i døren mot "uterommet". Lars H. pt. i båten på Kommersøya for helgen Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kodvaag Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 hva gjør du når du forlater båten i båsen sin? Jeg gråter... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Arvid.65 Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Jeg gråter... Hehe, den var god Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 4.September.2010 Link til dette innlegget Svart 4.September.2010 det gjør jeg å ellers så lar jeg koøyet ut mot uteplassen stå åpen og "lokket" ned til toa stå på gløtt dette mener jeg holder i massevis Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.September.2010 Link til dette innlegget Svart 4.September.2010 Vi åpner alle skott, skap og luker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.