Jump to content

Kjøleproblem på Mercruiser 5,7

Cruiseliner

Recommended Posts

Jeg har et problem med dårlig kjøling på min Mercruiser. Problemet oppstår ved sakte gange. Sjøvannsinntaket og er trolig grodd tett nå på høsten. Inntaket sitter foran på drevet og ved lav fart kommer det dermed for lite vann inn. Er inntaket tett er dette trivielt å fikse, men da må båten på land, noe jeg ikke har planer om enda. Er det noen som er kjent med andre ting man kan gjøre på denne motoren for å bedre kjølingen på slike motorer?

Jeg har kjøpt denne båten i år og har derfor liten erfaring med motortypen.

Oftest er det tette raiser og manifolder. Ta av slangen der vannet kommer inn på motor. Hold den ned i ei bøtte og start pop motoren. Den skal fylle pop bøtta i løpet av 15-20 sekunder. Hvs ikke er det noe gal med vannpumpa i drevet.

Hvis vannmengden er ok tror jeg du må kjøpe nye raisere og manifoldere. Hvis disse blir varmere når du øker turtallet er de tette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...