Cruiseliner Startet 3.September.2010 Link til dette innlegget Startet 3.September.2010 Jeg har et problem med dårlig kjøling på min Mercruiser. Problemet oppstår ved sakte gange. Sjøvannsinntaket og er trolig grodd tett nå på høsten. Inntaket sitter foran på drevet og ved lav fart kommer det dermed for lite vann inn. Er inntaket tett er dette trivielt å fikse, men da må båten på land, noe jeg ikke har planer om enda. Er det noen som er kjent med andre ting man kan gjøre på denne motoren for å bedre kjølingen på slike motorer? Jeg har kjøpt denne båten i år og har derfor liten erfaring med motortypen. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 jeg hadde en trimmet 5.7 som jeg ga extra kj;ling med [ montere p[ en separat bravo pumpe som ble drevet av reimhjulet p[ veivaksel. Denne hadde jeg en egen waterpickup bak p[ b[ten, Sitér dette innlegget Link to post
sas Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Oftest er det tette raiser og manifolder. Ta av slangen der vannet kommer inn på motor. Hold den ned i ei bøtte og start pop motoren. Den skal fylle pop bøtta i løpet av 15-20 sekunder. Hvs ikke er det noe gal med vannpumpa i drevet. Hvis vannmengden er ok tror jeg du må kjøpe nye raisere og manifoldere. Hvis disse blir varmere når du øker turtallet er de tette. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Hva med et bad for å sjekke inntaket først? Det er 1 minutts badevann fortsatt; bruk ispinne og rengjør; det går fort. Holder ikke det, er det bare å vente til du er på land. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 4.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2010 Hva med et bad for å sjekke inntaket først? Det er 1 minutts badevann fortsatt; bruk ispinne og rengjør; det går fort. Holder ikke det, er det bare å vente til du er på land. Å bade har jeg ikke lyst til nå. ;-) Jeg har derimot brukt børsten, og det hjalp betraktelig. Tror jeg klarer meg ut sesongen nå. Takker for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.