roy_n Startet 3.September.2010 Del på Facebook Startet 3.September.2010 Hei godtfolk jeg har kjøpt en thermo 2500 men jeg mangler eksosutløpet/skorstein,jeg lurer på om det går ann å bruke den som er til wallas. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 (redigert) Ikke direkte svar på spørsmålet, men jeg holder på å laste opp bruksanvisning og sprengskisse til den under Dokumentarkiv, diverse dokumentasjon. Har en slik varmer selv. "Wallas" her inne har peiling og noen deler, samt Varmedoktoren i Sverige. Fungerer greit, men kjør den alltid på fullt i min 15 minutter, noen sier mer, før du demper varmen. Morsomt at noen tar sjansen på å kjøpe en så gammel varmer brukt. Bør ikke ha kostet mye. Elektronikken består av separate (s.k diskrete) komponenter, rimelig grei avstand mellom dem. Holder på å kartlegge elektronikk-delene og tilgjengelighet. Redigert 3.September.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 3.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2010 Har ikke betalt alverden for den 1500,- ink service sett. Varmeren fungerer men varmer litt lite så jeg får ta en rens å service så blir den nok bra. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Ikke forvent 2500 W varme. Føles mer som 1500-1800. Det tar også litt tid før den får opp varmen. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Nå er sprengskisse og bruksanvisning til Thermo Marin 2500 lastet inn i dokumentarkivet, samt noen deleforhandlere: Link Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 7.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2010 Er det ingen som vet om det går å bruke Wallas sin skorstein. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Dimensjonene passer ikke. Thermo har avgassutløp på 45mm, mens Wallas har 28mm. Det finnes en overgang fra Wallas fra 45mm til 28mm (delenr. 602307) som koster 1235,-, men denne dekker altså bare avgassutløpet. Dessuten kan det tenkes at lufttilgangen blir for liten, går tross alt en god del ned på dimensjonene. Kan du ikke sjekke denne linken og høre om han har på lager? http://varmedoktorn.com/default.asp?HeadPage=209 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
roy_n Svart 7.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2010 Har fundert litt på det med lufttilgangen om det er påkrevd å ta forbrenningsluften fra utsiden, trodde at det holdt at det var rikelig med luft rundt selve varmeren. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Er rommet godt ventilert, så er det ok. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
roy_n Svart 7.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2010 Går det da å gå ned på dimensjonen på eksosutløpet jeg tenker på om det blir for mye motstand kan lag overgang som passer fra 45mm til 28mm. Har en luftinntaks slange på 75mm som går inn der som varmeren er tenkt montert.Hadde også tenkt å montere luke med sjalusier ved varmeren. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Du kan trygt gå ned på dimensjonen fra 45 til 28mm. Wallas bruker samme gjennomføring på alle sine varmere. Og du får nok lufting/tilførsel slik du beskriver det Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.