Jump to content

4T utenbordsmotorene setter inn nådestøtet i mot 2T motorene

Kiekhaefer

Recommended Posts

Jeg ser at Suzuki kommer med stadig flere lean burn motorer,det samme gjør Honda.Dette vil øke differansen i forbruk mellom 2T konkurentene(E-TEC/Optimax)

og de nye 4T motorene.Har en mistanke at dette greier ikke 2T motorene å matche uansett teknologi.

Tiden vil vise hva som skjer.

http://www.klikk.no/motor/baat/utstyr/article603837.ece

Redigert av Jonnyrude (see edit history)

2T vinner fortsatt på vekt så det griner etter. se på nye e-tech 225 HO og optimax XS, er lite/ingenting som er i nærheten å vekt/effekt hva 4T angår

mine 2x200 veier 187kg per stk, tilsvarende suzuki df200 veier 268kg med tilsvarende stamme, 374 vs 536 kg, dvs ekstra 162kg vekt, blir som om jeg og en dame skal stå på akterspeilet kontinuerlig.

med det sagt er suzuki sin lean burn en kul teknologi, og absolutt ett skritt i riktig retning, er også selv suzuki 4T eier på "familiebåten" og må si jeg liker den :) , fortsatt er det desverre slik at skal du ha noe som går fært, må du på 2takt.

2-takteren har fortsatt noen ess i ermet. Ved ganske enkelt gjøre den mer lik en 4-takter :sweat: -men fortsatt beholde det naturlige effektfortrinnet. Det er primært eksosventiler som lukker eksosporten helt, som i kombinasjon med direkteinnsprøytning vil eliminere uforbrent bensin.

Ved å kombinere det med triboron smørevæske i stedet for olje, så begynner det å ligne.

Dette er noe av den kjente teknologien, hva den ukjente vil bringe vil selvfølgelig tiden vise.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...