Mouche Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Jeg har alltid ment at folk som klarer å irritere seg over slike ting, er folk som har særdeles lite som skjer i sitt eget liv, og dermed har alle forutsetninger for å rette kritiske øyne på alt rundt seg. Eller kanskje bare at noen er utstyrt med et snev av estetisk sans? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
OnkelDonald Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Eller kanskje bare at noen er utstyrt med et snev av estetisk sans? Irriterer du deg over alt du ser i det daglige som ikke tiltaler din estetiske sans? Ting som feks fargen på huset til naboen, det nyeste skoparet til din kone, eller feks fargevalget på badeplattformsbelysningen til din uthavnsnabo? Hvis svaret er ja, håper jeg for ditt eget blodtrykks skyld at du ikke har så mye annet å gruble på i hverdagen :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Mouche Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Jeg synes også at uttrykket forsøpling av det offentlige rom er et velformulert og treffende uttrykk, men foreløpig har jeg kun hatt "gleden" av å se dette på bilder/film. Regner med at jeg kanskje heller vil få meg en god latter når jeg får sett dette i virkeligheten, og en god latter forlenger som bekjent livet. Forøvrig er det mye pent å glede seg over så min estetiske sans får jeg god bruk for i det daglige, takk som spør! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
OnkelDonald Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Jeg har alltid ment at folk som klarer å irritere seg over slike ting, er folk som har særdeles lite som skjer i sitt eget liv Eller kanskje bare at noen er utstyrt med et snev av estetisk sans? Irriterer du deg over alt du ser i det daglige som ikke tiltaler din estetiske sans? det mye pent å glede seg over så min estetiske sans får jeg god bruk for i det daglige, takk som spør! God dag mann økseskaft Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
TrondT Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Så hvitt LED-lys på badeplattformen er ok mens blått er det ikke? Jeg trodde at blått lys var bedre for nattesynet enn hvitt, men det er kanskje feil. En annen ting er jo at folk (heldigvis!) har forskjellig oppfatning av hva som er fint og ikke TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Mouche Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 God dag mann økseskaft Sånn er det når det skjer så lite i ens liv vet du! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Dette er for dumt. Kritisere andre for å "style" båtene med lys. Musikk og støy kan av og til være sjenerende for sarte sjeler , men hvilken farge andre bruker på badeplattformen , må man vel være særdeles sær for å tillate seg å kritisere.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bøljan Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Mangfoldet er vel det som gjør livet fargerikt og spennende, hadde vært utrolig kjedelig om vi alle hadde samme båt, bil og dame Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 hadde vært utrolig kjedelig om vi alle hadde samme båt, bil og dame Ikke minst hadde det blitt ganske trangt i både båten og bilen, og dama ville blitt rimelig lei tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Hei Når vi nå går inn i perioden for aktiv nattdykking har jeg seriøst vurdert å montere lys under plattingen både for å se båten lettere nedenfra samt ha blendefritt lys nårt vi skal hjelpe folk ombord. Er det noen som har sett blått lys kontra hvitt nedenfra? Er det tilfelle at blått blender mindre og hva ser en på lengst avstand under vann? Har forøvrig ikke planlagt å bruke disse i havn, men må innrømme at jeg flere ganger har latt dykkerlykta henge ned fra plattformen for at ungene skal få se all fisken og rare dyr som samler seg rundt lyset. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
volvo_penta_ Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Jeg har sett dette på noen båter (kun hvitt lys som lyste opp under) og synes det er sinnsykt stilig, når båten er tidsriktig ellers. Med det tenker jeg på at båten har nytt og stilig design, som kler undervannsbelynsing. Smaken er som baken, jeg ble veldig fasinert når jeg gikk forbi en sen kveld Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 (redigert) .... men må innrømme at jeg flere ganger har latt dykkerlykta henge ned fra plattformen for at ungene skal få se all fisken og rare dyr som samler seg rundt lyset. Mons Det blir som Anders Lange en gang sa om Framskrittspartiet (den gang ALP) og dets medlemmer "Henger man ut ei fjøslykt på sommernatta, kommer det mye rart flyende" Redigert 6.September.2010 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Polarn Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 (redigert) Redigert 6.September.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Enes 44 Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Har selv blå led under badeplattformen. Om det er Harry får andre ta stilling til. Selv mener jeg det er ganske fint. Dette er noe som blir mer og mer vanlig viss en ser på nyere båter. Så det er bare å venne seg til det. Når det gjelder montering, så har jeg null hull i skrog p.g.a. led lysene. Men alikevel ingen synlig kabel. Utrolig hva som går, med litt fantasi :-) Trekte kabel gjennom drain til en tau kasse. Dermed ble skrog gjennomføring over 1 m. over vannlinje, og ble faktisk som en inv. gjennomføring. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Jeg husker en uorginal propell, som solgtes på ebay. Den klistra man en magnet på undervannshuset, så blinket den blått og rødt etter turtallet Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Jeg er redd vi bare må leve med at en del har høy Harry-faktor. Vi får leve med dette uvesenet i havnene og håpe vi slipper det i uthavner/naturhavner. ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Jeg er redd vi bare må leve med at en del har høy Harry-faktor. Vi får leve med dette uvesenet i havnene og håpe vi slipper det i uthavner/naturhavner. ihvertfall. Hva skjer den dagen de "harry" er i flertall, og sitter her på båtplassen og beklager seg over gamle surpomper som tror de eier havnene, vil dere fjerne dere da, eller må vi leve med dere Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Hva skjer den dagen de "harry" er i flertall, og sitter her på båtplassen og beklager seg over gamle surpomper som tror de eier havnene, vil dere fjerne dere da, eller må vi leve med dere Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 For min del bryr jeg meg ikke om hva folk putter inn av belysning på båtene sine. Det må bli opp til en og enhver hva de vil bruke penger på. At det er direkte pent med lys i alle regnbuens farger som lyser opp vannet kan nok diskuteres. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Hva skjer den dagen de "harry" er i flertall Den dagen kommer aldri....fler og fler bosetter seg i urbane strøk og det begrenser oppblomstring av dårlig smak Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
strawberry Svart 7.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 (redigert) Tror og håper det er en trend som etter hvert vil snu. Men det blir kanskje ikke i vår tid ??? Fiberoptiske fontenelamper hadde sin farsott på 70-tallet, tidlig 60-tall hadde niagarafall-lamper som ble drevet rundt av varmen fra lyspæren, ect, etc.. Sikkert "fint" og tidstypisk, men man ser lite av det "nutildags"! De her som antyder at trådstarter ikke liker variasjon tar helt feil. Jeg bare antyder hva jeg synes er fint. Det står det alle fritt å gjøre! De som mener at "alt" er like fint, sliter! Fargerik aften mvh. Strawberry Redigert 7.September.2010 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
dhjerp Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Er det noen som har sett blått lys kontra hvitt nedenfra? Er det tilfelle at blått blender mindre og hva ser en på lengst avstand under vann? Mons Dette blir litt synsing siden jeg aldri har prøvd med blått, men ofte med hvitt. Blått vil nok blende mindre og det tar ikke nattesynet så mye som hvitt, men det spiller vel liten rolle når dykket er over. Vann filtrerer også farger ganske bra, så selv om blått er en av de siste fargene som forsvinner, tipper jeg at hvitt synes en del bedre. Ønsker du litt diskresjon er jo et strobelys festet til ankertauet en grei løsning. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Når vi nattdykker på denne årstiden i Søgneskjærgården trenger vi ikke tenke på diskresjon eller andre som plages av lyset ;-) Laangt mellom de som ferdes på fine dykkesteder etter mørkets frambrudd. Strobelys vil ikke gi fordelen med at leider og folk/utstyr i anet er tilstrekkelig belyst. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
volfro Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Her har dere å kose dere med utover den mørke kvelden. http://www.underwaterlightsusa.com/gallery.html Eg må innrømme eg synest det er litt harry, men ser en del yrkesbåter som bruker rødt eller blåaktig lys for å ikke forstyrre nattsynet for mye. Men saken er vel den at mange bruker det til pynt. Det får jo bli deres sak, ikke noe å bry seg om Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Mange steder hvor det arrangeres dykketurer er disse lysene i bruk. Settes gjerne på en avtalt tid etter at dykket har startet, så er det lettere å finne båten på vei tilbake. Å bruke det i en norsk uthavn på tur med familie/venner er vel noe av det mest harry man kan gjøre på vannet, men jeg hadde ikke brukt en kalori for å irritere meg over det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.