Jump to content

Optimal motorbåt under 30 fot?

Tor Arild

Recommended Posts

Etter beslutning og innkjøp av hytte - er båtbehovet endret seg drastisk.

Vi tittet egentlig på Marex 370 ACC (en fantastisk gjennomtenkt båt) - men ser at det er svært mye penger som da vil ligge ubrukt lenge av gangen (les: dårlig samvittighet).

Dette er båt for de som kjøper båt istedet for hytte. Vi tenker derfor å ha en båt hjemme som er liten nok til at den kan lett legges i hagen, men stor nok til at du tar weekend og dagsturer uten logistikk problemer. Har en 1980 Windy 24DC som vi faktisk er svært fornyde med - men ønsker oss noe med litt mindre logisitkk for overnattingsturene.

Frua og jeg har kommet frem til følgende kravspesifikasjon på vår fremtidige båt:

- Familie: to voksne og to barn (og en kjekk skipshund som elsker båt)

- Fire faste køyeplasser.

- Greit med skapplass til klær.

- Under tretti fot.

- Kunne marsje på 20 knop for å kjøre raskt inn om kveld eller søndag.

- Sosial cocpit

- God badeplattform og enkel entring av båt

- Om det er drev eller aksling er ikke så viktig - begge har sine fordeler og ulemper.

Vi vil være veldig takknemlige for innspill for videre utforskning!

Marex kommer med en 320 basert på samme konsept som 370 neste år. Helt sikkert verdt å vente på. Skal visstnok koste 1 mill mindre enn 370

Ellers er det vel en grunn til at så mange liker Scand Baltic vil jeg tro. Selvom kvaliteten her nok ikke er på linje med Marex.

Jeg synes Skilø 33 med akterkabin er en flott båt. Fås med drev og senterplassert motor (mellomaksel).

Er 30 fot en absolutt grense? Scand Baltic sies å være 29 fot - men LOA er 32 fot.

Ellers ber du om den ultimate båten ingen har klart å lage til nå egentlig :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...