frankive Startet 6.September.2010 Link til dette innlegget Startet 6.September.2010 Hvor tung motor tåler en Rana 17 fisk? Har et godt tilbud på en Suzukui DF-50 2001 modell, men ser at den kan veie bortimot 118kg? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 (redigert) Båt er vel i utgangspunktet Veritas godkjent. Da skal det være et skilt montert som sier maks motor størrelse som båt er godkjent for. Redigert 6.September.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Hei Har selv en Rana 530 HT (ikke fisk) hvor jeg har satt på en 50hk 4 syl 4T med bigfoot gear. Denne motoren er (eller var) tyngst i klassen. Gikk fra en lett 2 syl 2T mariner til denne og det var stor forskjell ja. Ble litt tyngere i ræva, men det som var bra var at kjøre og sjøegenskapene ble betydelig bedre med denne tyngere motoren. OM det blir det samme med din 17fisk, skal være usagt. Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Veritas godkjenningen på 17 Fisk varierer noe ift. årsmodell, vanligste er 35hk. Men har kjørt den med 40hk, noe den tåler utmerket. Ser mange har 40/50hk på disse, og selv ville jeg ikke hatt mindre enn 40hk på en slik båt med dekk/vindskjerm Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
frankive Svart 6.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 da tror jeg at jeg går for 50hk. Jeg kan jo stå på hjørnet bak med mine 100kg i tillegg til motoren som står på nå, så forhåpentligvis skal den vel tåle det. Men kan kanskje være litt skummelt hvis det blir mye bølger, eller jeg bremser for frt og sjøen skyller inn? Sitér dette innlegget Link to post
Klypa Svart 6.September.2010 Link til dette innlegget Svart 6.September.2010 Men kan kanskje være litt skummelt hvis det blir mye bølger, eller jeg bremser for frt og sjøen skyller inn? Man trenger ikkje bremse for foort, men er det nødvendig, så vil det komme litt sjø i akterenden på båten og skylle litt inni båten din. Trenger nødvendigvis ikkje bli masse. Men vist det kan være skummelt vist det blir mykje bølger, kan du f.eks ha litt meir vekt framme da? Så da blir den litt ballansert mellom vekt i baug og aktern ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.