Jump to content

Faste "bosettere" i uthavner - hvor vanlig er det?

Arvid_A

Recommended Posts

Hva med å kjøpe en hytte istedet? :confused:

Svar på spørsmålet, Mouche, ellers gjentar jeg det :lol:

Hva med å sette igjen familien i jolla, med kone, unger, bikje og hele pakka, og så ta skipet til havn for å handle :giggle: . Er det en hyggelig havn man skal handle i kan man jo ta en tur på pub også :cheers:

Bedre å legge igjenn bare jolla da, så kan jeg sitte på puben mens madammen handler vettu. :cheers:

Glad i å kjøre jolle jeg, så den blir mye brukt. Men ser ikke noe problem med at folk legger igjenn jolla på en plass de skal tilbake til samme dag heller.Ser ikke ut som det er så mange andre her som har noen klare motforestillinger heller.

Redigert av Gullfisk (see edit history)

Svar på spørsmålet, Mouche, ellers gjentar jeg det :lol:

Jeg synes det er en glimrende ide, i allefall hvis man ikke egentlig har noe ønske om å forflytte seg per båt, men kun være ombord! Eller kanskje bare la være å forlate hjemmehavna som det sies mange ikke gjør? EGentlig finnes det en del enkle løsninger selv på dette problemet. Noterer ellers at det i følge en herværende informasjonssjef i et større redningsselskap her i landet så er det fullt i båthavnene, men god plass i uthavnene? Leste dette i et medlemsblad som kom inn døren for et par dager siden.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Første mann til mølla, sjølv om det er bare ein plass igjenn.

Personlig er eg litt usikker på om eg ville hatt den plassen dersom eg gjorde nabobåten sur, men med unger og hund og kanskje leggetid rundt hjørnet...så hadde eg lagt meg der ja.

Ein anna spørsmål i samme sjanger... I vårt øysamfunn er det masse flotte havner som også har bilforbindelse. I forbindelse med kanaldager, festivaler og slike arrangement, så er det mange som flytter båtene sine til de "beste" plassene to-tre dager i forveien. Og blir hentet av kona i bilen... Hva synest dere om slik da?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...