Marulf Startet 7.September.2010 Link til dette innlegget Startet 7.September.2010 Jeg vil bytte ut pærene i mine halogen spotter i taket til LED lys.Disse har G4 sokkel. Noen som har prøvd slike byttepærer som kan anbefales? det sies at det nå finnes pærer med varm-hvitt lys (som halogen) Stemmer dette? Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 jeg har prøvd flere generasjoner og har landet på disse innkapslede fra Seatronic http://seatronic.no/belysning-led-led-paerer-c-82_189/led-til-spotlight-g4-p-987 de er litt dyrere,men forstyrrer ikke elektronikken ombord som en del andre rapporteres å gjøre de lyser som en anelse svakere halogen varmhvit downlight pære på 10watt mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Hvordan kvaliteten er, vet jeg ikke. Var ikke klar over at led kunne forstyrre elektronikk en gang, jeg. Men du finner en del her på Sparelys.no Eller her på Bildioder.se Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Dealextreme har masse forskjellig, pass bare på at totalsummen er under kr 200... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 (redigert) Jeg har disse (Quick)fra Seatronic og synes de gir veldig koselig belysning. Redigert 7.September.2010 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Medusa Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Hva er årsaken til at en må ligge under 200Kr hos Dealextreme? Sitér dette innlegget Link to post
JensKH Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Eller så kan varmvite G4 LED pærer kjøpes på e-bay fra ca 2 dollar ferdig tilsendt. Jeg har netopp bestilt med både 6 og 9 SMD led . Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Hva er årsaken til at en må ligge under 200Kr hos Dealextreme? Du slipper moms inn til Norge Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Husk at billig-LED til 12 V er beregnet for 12 V og ikke mer. Bil / båt kan jo ha 13,7 - 14,2 volt ut i ledningsnettet og da ryker de fort. Husk å bruke en formotstand! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Du slipper moms inn til Norge Ja, og ikke minst fortollingsgebyr...prisen blir fort minst doblet.. Det spes. med DX er at frakten fra Hongkong er gratis, om man så bare kjøper en LED. Så lenge man holder seg under 200 betaler man kun de prisene som står på siden deres. men de har mye av 'kina-kvalitet', dog har de kommentarfelt hvor kundene tilsynelatende kan si akkurat hva de mener om produktene uten å bli moderert. Noe folk vet å benytte seg av... verdt å sjekke ut før man evnt. bestemmer seg for å handle. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 (redigert) Var ikke klar over at led kunne forstyrre elektronikk en gang, jeg. Selve lysdiodene gir ikke støy, men i mange pærer er det innebygget elektronikk som kan støye. Jeg er selv på jakt etter en LED-pære med varmhvit lys som erstatter en 20W/12V med BA15d sokkel glødelampe da den LED-pæren som jeg har hatt har tatt kvelden (brudd i flere enkelt-LEDs). Jeg loddet den derfor fra hverandre for å se hvordan den var bygget opp. Den er på 32 LEDs, hvor 8 og 8 er koblet i serie, og så er hver av disse 4 gruppene koblet i parallell. Og inne i selve sokkelen er det et kretskort med bla. en DC/DC konverter (34063) som gir stabil 25volt til LED-ene. Er det forresten noen med gode tips til en slik LED-pære som jeg trenger? Lars H. Redigert 7.September.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Polarn Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Har testet ut en del led pyntebelysning ute på terrassen. Disse står en del på på vinteren. Min erfaring med led er at de blir en del svakere i lyset etter et års tid. Merket dette da den ene røyk og jeg fikk tilsendt ny på garanti. Den nye var særdeles skarpere enn de andre På lys som bare står på kort tid er nok dette uproblematisk. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Zach Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 (redigert) Dealextreme har masse forskjellig, pass bare på at totalsummen er under kr 200... Denne blir ca 45 kroner fra Dealextreme og 135 kr hos Seatronic. Godt å få info om alternative leverandører. Redigert: Free shipping gjelder kanskje ikke til Norge, men likevel... Stor prisforskjell Redigert 7.September.2010 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Stemmer det du sier Polarn. På min jobb har vi hundrevis av LED-lamper som brukes som varsellamper i tavlefronter. Mange av disse står på kontinuerlig. De slokker nok "aldri", men etter å ha stått på i 2-3 år så må vi bytte dem fordi lyset blir for svakt.. Dette er lamper som ikke er kjøpt på noen billigforretning, men innkjøpt fra profesjonelle grosister... Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Noen som vet om det finnes LED med E14-sokkel (skruvsokkel)? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Er det forresten noen med gode tips til en slik LED-pære som jeg trenger? Jeg kjøpte endel pærer i båtbutikken i Strømstad i sommer, som jeg er veldig fornøyd med. De har pæreglass utenpå diodene, og gir et fint lys til diodepærer å være, etter min mening. Pærene er fra Båtsystem Se side 3. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Jeg har drevet å lodde litt dioder gjennom tidene. De som tar seg best ut er SMD dioder. Men alle blir slitene etter hvert. Men hvis man bruker bare litt mindre spenning, så går levetiden drastisk opp. Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Redigert: Free shipping gjelder kanskje ikke til Norge, men likevel... Stor prisforskjell Joda, "Free shipping" gjelder også til Norge. Tar bare litt tid før det kommer frem. Ca 1 mnd... Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Lbjordal Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Sensibulb Eneste som duger, litt dyre, men topp lys. Husk å kjøpe dimmer Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Jeg kjøpte led-pærer til to av lanternene som et forsøk i år. Men de synes jeg lyser rimelig dårlig selvom det er mange dioder på dem. Veldig usikker på om jeg nå er synlig på den avstanden jeg bør. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye83 Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Har prøvd diverse G4-Ledpærer før jeg endet opp med disse: Maritim sin G4 SMD led De ledpærene jeg har prøvd tidligere har enten gitt et grønnaktig lys, vært veldig svake eller hatt dårlig spredning. Har nå byttet alle halogenpærer i båten med de fra maritim og er veldig fornøyd med de. Lyser like bra eller bedre enn 10w halogen, lyset er behagelig, spredningen er god, har ikke merket noen radiostøy og strømforbruket pr pære er 0,15A. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Jeg kjøpte led-pærer til to av lanternene som et forsøk i år. Men de synes jeg lyser rimelig dårlig selvom det er mange dioder på dem. Veldig usikker på om jeg nå er synlig på den avstanden jeg bør. Man kan også få tak i lanterne LED-pærer, som er godkjente for lanterner Men veldig dyre! Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Etter et par sesonger med LED lamper i salongen sier jeg meg fortsatt fornøyd med MV LED fra ledteknikk.no. Her er innlegget om utskiftingen av lampene. Det jeg har gjort i ettertid er å legge inn noen LED 'strips' i taket på hyllene på hver side. Dette for å øke lysstyrken noe når alt er på, for å få bedre leselys når man sitter i sofaen, og for å ha en 'koselys' modus til bruk sammen med stearinlys & sånt. Har disse 'hylle-lysene' på en egen bryter på bryterpanelet. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
olews Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 (redigert) Man kan også få tak i lanterne LED-pærer, som er godkjente for lanterner Men veldig dyre! Lanternene som Biltema selger er godkjente, og SXK gav dem veldig godt skussmål i en omtale i "På kryss" for ikke så lenge siden. De nye forstyrret heller ikke VHS som første generasjon gjorde. Link her :Biltema lanterner Ole Redigert 10.Oktober.2010 av olews (see edit history) Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
frankD Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Jeg er godt fornøyd med de led lysene jeg har installert fra Bebi. Med livstidsgaranti. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.