Jump to content

Tips til LED lamper dere er fornøyd med

Marulf

Recommended Posts

Bjørn,

skruknotten er presset ned på akslingen til pot-meteret.

Jeg satte en tynn skrutrekker mellom skruknotten og lokket og vippet knotten forsiktig ut. Under der sitter det en liten mutter. Løsne den, så er pot-meteret løsnet fra lokket.

Som det vises på bildet ditt er det en 3-leder ned på kontakten på print-kortet. Jeg har ikke forsket på å få ledningene løs fra kontakten, så jeg ser for meg å lodde løs ledningene fra pot-meteret og forlenge disse.

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Det kan tenkes det røde "lokket" skal vippes av og under er det en mutter.

Tenkte akkurat samme tanke, men nei! Måtte gjøre slik Biscaya skriver; dvs. et flatskrujern og vippe av knotten! Under var en liten mutter slik han beskriver !! Takk for tipset iallefall, og selvfølgelig også til Biscaya for løsningstips!!!

Hei mateco.

Har kjøpt 30 meter av de vanntette lyslistene.

De har ett fint varmt lys.

Selvklebende sitter som ett skudd.

Heisann Havsula1 !! 30 meter var jaggu mye !

Bestilte du alt i en smell til samme pris som linken min viser til, eller en annen leverandør ? (tenker da mhp fortolling)

Når disse kappes i mindre enheter, må du da ha noen spesielle koblinger i enden på hvert "kapp" ??

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Hei igjen Mateco

Fikk dem sendt i to omganger.Måtte sjekke varen først.

De kan kappes på markerte felter.Bare å lodde på nye ledninger.

Her er link til dem jeg kjøpte.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250677970755&vti=Color%09Warm+White%0AStrip+Length%095+Meter

Jeg er meget VELDEG fornøyd med denne. Jeg brukte limbistol etter lodingen. Resten brukte jeg som nattlys. 3 dioder bruker 0,15w hvis jeg husker riktig. 3 dioder lyser ganske bra.

Husk ikke knekk på strimelen.

Maxi 95 Bavaria 36

• 2 uker senere...

Er den dimmeren bare PWM dimmer?

På meg så ser det ut for at denne dimmeren er pulsmodulerende styrt av et analogt potmeter. Modulering skjer på minuskabel fra forbruker. Pluss kabel er sammenkoblet i terminering i selve dimmeren.

Havsula 1 og Akoya 1; for noen dager siden bestilte jeg disse 5m vanntette varmhvite LED lys-listene som jeg antar er like de som dere har benyttet.

Bestilte to forpakninger i to forskjellige bestillinger for å unngå tollavgift (under 200,- pr. bestilling)

Beroligende å lese at dere er fornøyde (livredd for blåhvitt/kritthvitt lys).

Som nevnt tidligere så er bruksområdet tiltenkt mellom gardiner og gardinbrett for å gi en varm interiørbelysning.

Men har dere noen andre lure anvendelser for disse flexible vanntette LED lyslistene??

Bjørn

• 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hvordan gikk det med disse dimmerne mateco, funker de bra ?

Joda, de dimmerne funker helt knall !!! :thumbsup:

Benyttet innmat og potmeter på egenkonstruert bryterpanel for "gardin-brett-lys".

PS! Det er Minus-tilkobling av lys-kretsen som moduleres/justeres av denne dimmeren, men også pluss må tilkobles for å få dimmeren til å fungere!

Bjørn

Bra ! Da bestiller jeg noen. :thumbsup:

Hm, kanskje jeg kan gjøre noe lignende ombygging.

Har noen gamle pene frilight halogen dimmere, kan kanskje bruke chassiet og knotten fra disse ?

Hvordan så potmeteret ut under ?

Redigert:

Ikke stress med noe bilde elns av potmeteret mateco.

Jeg ser det selv når de ankommer.

Redigert av Mix (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...