Biscaya Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 Bjørn, skruknotten er presset ned på akslingen til pot-meteret. Jeg satte en tynn skrutrekker mellom skruknotten og lokket og vippet knotten forsiktig ut. Under der sitter det en liten mutter. Løsne den, så er pot-meteret løsnet fra lokket. Som det vises på bildet ditt er det en 3-leder ned på kontakten på print-kortet. Jeg har ikke forsket på å få ledningene løs fra kontakten, så jeg ser for meg å lodde løs ledningene fra pot-meteret og forlenge disse. Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 Er den dimmeren bare PWM dimmer? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 Bjørn, skruknotten er presset ned på akslingen til pot-meteret. Det kan tenkes det røde "lokket" skal vippes av og under er det en mutter. Da kan du ta av knotten. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
nitesu Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 Hei mateco. Har kjøpt 30 meter av de vanntette lyslistene. De har ett fint varmt lys. Selvklebende sitter som ett skudd. Har brukt dimmer fra BT. Sitér dette innlegget Nils Terje Sundberg Link to post
mateco Svart 11.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2011 Det kan tenkes det røde "lokket" skal vippes av og under er det en mutter. Tenkte akkurat samme tanke, men nei! Måtte gjøre slik Biscaya skriver; dvs. et flatskrujern og vippe av knotten! Under var en liten mutter slik han beskriver !! Takk for tipset iallefall, og selvfølgelig også til Biscaya for løsningstips!!! Hei mateco. Har kjøpt 30 meter av de vanntette lyslistene. De har ett fint varmt lys. Selvklebende sitter som ett skudd. Heisann Havsula1 !! 30 meter var jaggu mye ! Bestilte du alt i en smell til samme pris som linken min viser til, eller en annen leverandør ? (tenker da mhp fortolling) Når disse kappes i mindre enheter, må du da ha noen spesielle koblinger i enden på hvert "kapp" ?? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
nitesu Svart 11.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2011 (redigert) Hei igjen Mateco Fikk dem sendt i to omganger.Måtte sjekke varen først. De kan kappes på markerte felter.Bare å lodde på nye ledninger. Her er link til dem jeg kjøpte. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250677970755&vti=Color%09Warm+White%0AStrip+Length%095+Meter Redigert 11.Mars.2011 av Havsula 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Nils Terje Sundberg Link to post
Akoya 1 Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 Hei igjen Mateco Fikk dem sendt i to omganger.Måtte sjekke varen først. De kan kappes på markerte felter.Bare å lodde på nye ledninger. Her er link til dem jeg kjøpte. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250677970755&vti=Color%09Warm+White%0AStrip+Length%095+Meter Jeg er meget VELDEG fornøyd med denne. Jeg brukte limbistol etter lodingen. Resten brukte jeg som nattlys. 3 dioder bruker 0,15w hvis jeg husker riktig. 3 dioder lyser ganske bra. Husk ikke knekk på strimelen. Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36 Link to post
Brutus Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 SMD (Surface Mount Diode) gir helt klart best lysutbytte i forhold til standard innkapslede. Her er noe med G4-sokkel: SMD G4 Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Er den dimmeren bare PWM dimmer? På meg så ser det ut for at denne dimmeren er pulsmodulerende styrt av et analogt potmeter. Modulering skjer på minuskabel fra forbruker. Pluss kabel er sammenkoblet i terminering i selve dimmeren. Havsula 1 og Akoya 1; for noen dager siden bestilte jeg disse 5m vanntette varmhvite LED lys-listene som jeg antar er like de som dere har benyttet. Bestilte to forpakninger i to forskjellige bestillinger for å unngå tollavgift (under 200,- pr. bestilling) Beroligende å lese at dere er fornøyde (livredd for blåhvitt/kritthvitt lys). Som nevnt tidligere så er bruksområdet tiltenkt mellom gardiner og gardinbrett for å gi en varm interiørbelysning. Men har dere noen andre lure anvendelser for disse flexible vanntette LED lyslistene?? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.September.2011 Link til dette innlegget Svart 1.September.2011 Nå har biltema startet å selge LED-lysstriper. Link til dem Hva tror dere om de? Så billig at jeg vil prøve en Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Synes de er dyre sammenlignet med at du får kjøpt 5 meter til rimelig samme pris på ebay... bare et tips... kjøpt 5 meter der til testing og lyser bra... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2011 (redigert) Denne er en god test/artikkel om Biltemas LED-striper Redigert 20.Oktober.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Da har jeg mottatt mine 5 stk. "vriknapp" LED dimmere, og slik ser de ut inni boksen: Hvordan gikk det med disse dimmerne mateco, funker de bra ? Lurer å bruke de på noen paralell koplede spotter med SMD LED pærer i. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Hvordan gikk det med disse dimmerne mateco, funker de bra ? Joda, de dimmerne funker helt knall !!! Benyttet innmat og potmeter på egenkonstruert bryterpanel for "gardin-brett-lys". PS! Det er Minus-tilkobling av lys-kretsen som moduleres/justeres av denne dimmeren, men også pluss må tilkobles for å få dimmeren til å fungere! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Mix Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 (redigert) Bra ! Da bestiller jeg noen. Hm, kanskje jeg kan gjøre noe lignende ombygging. Har noen gamle pene frilight halogen dimmere, kan kanskje bruke chassiet og knotten fra disse ? Hvordan så potmeteret ut under ? Redigert: Ikke stress med noe bilde elns av potmeteret mateco. Jeg ser det selv når de ankommer. Redigert 3.Desember.2011 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.