Rui lui Startet 7.September.2010 Link til dette innlegget Startet 7.September.2010 Hei. jeg lurer bare på om det er mulig for en 2 sylinder motor og kun svive på en sylinder grunnet luft? Sitér dette innlegget ] Link to post
Superkul Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 nei Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Poseidon Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Hei.jeg lurer bare på om det er mulig for en 2 sylinder motor og kun svive på en sylinder grunnet luft? Ja, det er ikke så ualminnelig. I såfall står luften sannsynligvis mellom innsprøytningspumpen og den ene dysen. Dvs du har en luftpute inne i dette røret og den presses sammen for hvert pumpeslag, dvs trykket blir ikke høyt nok til å åpne dysen for innsprøytning. Løsningen er å slakke litt på mutteren som fester røret til dysen, slik at luften slipper ut og det kommer ren diesel helt frem. Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Rui lui Svart 8.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 hei. joda det stemte det.lufta sto mellom høytrykspumpa og dysa.må si dette er en ufattgelig lettstarta motor,så lenge den får diesel å ikke luft da:-)) Sitér dette innlegget ] Link to post
Poseidon Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Flott at du fikk den til å gå ordentlig på begge cylindrene! Det er slett ikke så sjelden at luften legger seg der. På en 2-cyl motor merkes det med en gang, men har man en større kan det være vondt å oppdage. Det er bl.a. derfor jeg savner eksostermometer på hver enkelt cylinder på vanlige småmotorer .... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.