Jump to content

Er det trygt og reise med båt Bergen - Stavanger 8 Sep.

Nor-Oles

Recommended Posts

Spesialvarselet for Sletta indikerer fra 0,5 meter og fallende mot Haugesund.

Det er hva som er varslet for kl.14 i morgen.

Så det bør gå svært så bra.

For å unngå å stampe ned Karmsundet og Boknafjorden kan du gå gjennom røyksund, stryke forbi Kårstø og gå ned i ly av Finnøy.

Blir en omvei, men da kan du bruke farten og det blir mye mer behagelig tur.

Øst og sør-øst vind er det beste du kan ha på Sletta. Har dog opplevd MANGE ganger at der er meldt sør-øst men har både vind og sjø fra sør-vest på Sletta likevel :headbang:

Yr melder opp i 9m/s sør-sør-øst i dag men litt roligere mot helgen. Tror jeg ville prøvd meg fram og i nøden er der MANGE havner å stoppe i underveis.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Da jeg la inn forrige innlegg var der blikkstille i Karmsundet men nå blåser det godt fra sør-øst...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Da var turen unnagjort.

Startet med sol og speilblank sjø i Hjellestad.

Litt småbølger før vi kom til Lervik. Derfra var bølgene ca 1m(vanskelig og si) men dei kom tett så vi måtte ta det litt med ro helt til Sletta var unnagjort.

Fulgte opp ca 100l diesel i Haugesund. Fikk bra fart til vi kom til Boknafjorden der var bølgene slik at vi måtte ned i 7-8 knop så stilnet det mer og mer jo nærmere mål vi kom.

Var i Sandnes kl 16.40.

Turen oppsummet må jeg si gikk bra. Men kona tru jeg nok det hadde blitt litt for røft for.

Takk for info dere har kommet me :tongue:

mvh

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...