Nor-Oles Startet 7.September.2010 Link til dette innlegget Startet 7.September.2010 Hei. Skal hente hjem båt i morgon tidlig, men ser det er meldt mye sjø. Starter ca 10.00. Dette er en 25 fots Suntrip. Byr dette på store problem? mvh Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 (redigert) Skeptisk, melder vindstyrke 12 fra søraust og da kan det bli friskt over bl.a sletta og boknafjorden... Redigert 7.September.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Så lenge vinden er østlig blir det fralandsvind. Da er det flatt hav på sletta. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
alfb Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Ser nå at tv2 melder vindstyrke 5.. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Flatt hav ved den vindstyrken er vel å ta i? Ring Redningsskøyta! De gutta vet hva de snakker om! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Nor-Oles Svart 7.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Ok. Får ta tiden til hjelp viss det står på som verst, evt avbryte. Regner med det går bra. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Spesialvarselet for Sletta indikerer fra 0,5 meter og fallende mot Haugesund. Det er hva som er varslet for kl.14 i morgen. Så det bør gå svært så bra. For å unngå å stampe ned Karmsundet og Boknafjorden kan du gå gjennom røyksund, stryke forbi Kårstø og gå ned i ly av Finnøy. Blir en omvei, men da kan du bruke farten og det blir mye mer behagelig tur. Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 7.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Takk for info Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Øst og sør-øst vind er det beste du kan ha på Sletta. Har dog opplevd MANGE ganger at der er meldt sør-øst men har både vind og sjø fra sør-vest på Sletta likevel Yr melder opp i 9m/s sør-sør-øst i dag men litt roligere mot helgen. Tror jeg ville prøvd meg fram og i nøden er der MANGE havner å stoppe i underveis. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Careka Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Det blåser bra på jæren i dag, Fralandsvind, ja, men det er noen voldsomme kast i vinden, og da er det ikke kjekt å seile. Det knaker i husveggene her hos meg i Egersund. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
SveinHa Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Da jeg la inn forrige innlegg var der blikkstille i Karmsundet men nå blåser det godt fra sør-øst... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Nor-Oles Svart 8.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Da var turen unnagjort. Startet med sol og speilblank sjø i Hjellestad. Litt småbølger før vi kom til Lervik. Derfra var bølgene ca 1m(vanskelig og si) men dei kom tett så vi måtte ta det litt med ro helt til Sletta var unnagjort. Fulgte opp ca 100l diesel i Haugesund. Fikk bra fart til vi kom til Boknafjorden der var bølgene slik at vi måtte ned i 7-8 knop så stilnet det mer og mer jo nærmere mål vi kom. Var i Sandnes kl 16.40. Turen oppsummet må jeg si gikk bra. Men kona tru jeg nok det hadde blitt litt for røft for. Takk for info dere har kommet me mvh Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Flott du kom greit fram. Tar turen over Jæren og nordover i morgen tidlig selv. håper på skikkelig husketur, men vinden skal løye utpå dagen, men det skal bli kjekt. avgang Egersund i 8 tiden. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Nor-Oles Svart 9.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 God tur Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.