pantzatt Startet 7.September.2010 Link til dette innlegget Startet 7.September.2010 Er på jakt etter ny båt om dagen med et åpent sinn. Dumpet over en Smuggler 28 (autodb.no søkekode 1201581) hvorpå eieren kan være interessert i å ta innbytte av en BMW z3 i tillegg til en mercedes E-klass. Samlet verdi av bilene kan være ca 200000,- (må enten levere bil i innbytte eller selge dem før det blir "ny" båt). Men, Smuggler er en guttedrøm som jeg ennå ikke har fått prøvd og derfor har jeg ikke tilstrekkelig kunnskap eller erfaring til å vurdere om dette er et godt kjøp eller ei. Jeg vet heller ingenting om hvordan disse båtene oppfører seg i sjøen... Kan noen gi meg en kvalifisert vurdering??? Forslag til alternativ båt mottas også med stor takknemlighet. Mine krav er; Som teksten over illustrerer, er økonomi en viktig faktor Mulighet for overnatting Mulighet for fiske med stang (uten for ubekvem stilling) En skål å slippe kroppens avfall i Mulighet for å koke kaffe (samt holde ølet kaldt) Skal brukes til alle årstider Bør kunne komme hurtig frem til hytta og tilbake (marsj fart større enn 15knop) Dette er ikke en ønskes kjøpt tråd som skal sortere under marked, men selvfølgelig om noen skulle ha båt å tilby kan jeg kontaktes på pm eller mail... Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 smuggler 28 er vel en meget god sjøbåt meget dyp v 20-25 grader meget myk sjøen hvilken motor var de i den du så på? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
mask Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Hei pantzatt, Har selv hatt en smuggler28 (1989mod.) 24grader V-bunn m/350hk V8 bensin VP 290DP drev. Toppfart på denne var 44knop v/4600rpm. Er bare en ting å si om denne båten, helt fantastisk i sjøen. Den tåler nok mer enn du tåler når det gjelder sjøgang, gjorde ihvertfall det med meg. Fantastisk myk i sjøen og gode sving egenskaper. jeg hadde ikke powertrim på mitt 290 DP drev, så det er mulig at fartspotensialet er høyere enn hva jeg fikk på min. Jeg hadde ikke samme type som den du kikker på, ser den har førhøyet fordekk det hadde ikke min. Husker ikke hva som var betegnelsen for dette, tror det var C1/C2. Min var innredet med sovekabin i baugen og aktenfor der var det en liten kabin med kokemuligheter. Ett lite toalett med el.pumpe var montert på stb side i forkant av styrekonsollen. Jeg brukte båten stort sett som daycruiser. Gikk en tilsvarende smuggler som den du ser på når jeg hadde min, den var utstyrt med en KAD42 og gikk ca.40knop. Men denne var kun benker under dekk. Vet ikke hvilket drev som stod på denne. Var inne å såg på annonsen du refererer til, slik selger snakker så er han interessert i å bli kvitt båten noe som kan indikere at båten har fått ingen/lite stell de siste årene. Så anbefaler deg å ta en grundig gjennomgang av båten, evt hvis du ikke har god greie på båt ta med en båtkyndig. Lykke til Mvh mask Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 8.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 6,5 diesel i denne. Etter hva han forklarer så har båten fått plenty stell siste 2 år, men han må selge av familiære grunner (fikk en plausibel forklaring som er for personlig til å skrive offentlig om). Høres jo ut som dette kan være et greit alternativ til Bayliner som også har vært til vurdering. De er jo som kjent ikke veldig god i sjøen, men er til gjengjeld meget praktisk innredet og imøtekommer de fleste krav til bruk. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 13.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Da var valget tatt. Endte opp med en 96modell Bayliner 2355 cierra med 2009 modell mercruiser 4,3. Reiste til Stavanger på lørdag kveld og fullførte handelen. Gikk den hjem til Karmøy neste morgen klokken syv (fikk litt juling på fjorden, men greit vær å teste i). Båten er imponerende utstyrt til liten båt å være og den imøtekommer mine krav. Nå ser jeg frem til mange fine turer utover høsten... Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Bilder?.... Gratulerer med ny båt forresten. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 14.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 (redigert) Her er hun trygt i havn... Redigert 14.September.2010 av pantzatt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.