Flistrar Startet 9.September.2010 Link til dette innlegget Startet 9.September.2010 Hei! Jeg hadde en besiktigelse av en båt i går. Eier var veldig "grønn" på båtlivet, og sin egen båt. Han har trodd at det var en selvlensende båt han hadde Det sto mye vann i båten, kanskje ca. 100 pumpestikk... Dette må ha samlet seg gjennom 5 år. Hva har dette å si på båten? Er dette noe jeg bør styre unna? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Ikkje grønnlegg selger... Du har nettop fortalt oss at i løpet av 5 år har det kommet 100 pumpestikk med vann i båten. Og lurer på om dette er skummelt? ..... ein vanlig båt ville sunket innen 5 år. Nei det er ikkje farlig med vann oppi ein båt, dersom du snakker om åpen båt. Intet elektrisk liker vann, ikkje puter ol heller. Som du forstår så spørst det båt-type. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Blue_Dragon Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Hva slags båt er det snakk om? Sitér dette innlegget Link to post
Flistrar Svart 9.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Sorry, var litt utydelig... Det er en Yamarin 5930 HT. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Er det noen båter det ikke har vært vann i ? Trådstarter bør nok forklare litt nærmere.... Sitér dette innlegget Link to post
Flistrar Svart 9.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Denne modellen er ikke selvlensende. Det jeg prøvde å få frem er at det har stått vann i bunn av båten kontinuerlig i 5 år. Den var fin i innredningen, men batteripolene var litt angrepet. Spørsmålet gikk altså i retning av om det er negativt at den har vært "våt" i kjølen så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 i dobbelbunnen? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Flistrar Svart 9.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Den lenser jo ikke, så vannet som kommer inn renner vel ned i dobbelbunnen ja... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Så lenge det kun er snakk om vann i dobbeltbunnen kan jeg ikke se noen som helst grunn til at båten skulle ha tatt skade av dette. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
finnmarken Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Dette høres ut som et "ikke problem". Dog høres det litt merkelig ut. Har tidligere eier aldri lenset båten? Dersom det er i dobbeltbunnen så pumper man vel ikke ut av denne? Tror dobbelbunn tømmes ved å åpne lenseplugg bak på hekken. Men jeg tror uansett ikke den burde være skadet. Litt irr på batteripolene er vel lite å snakke om... Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 jeg har selvlensende båt, med skille mellom bunn/toppdel, hender det kommer vann inn her, spesielt om det har regnet kraftig, pleier tømme det om det er noe, men er sjelden så mye. om det har frosset og utvidet kan det jo ha blitt skader, men går stortsett bra, er god plass der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.