Odmar Startet 9.September.2010 Link til dette innlegget Startet 9.September.2010 (redigert) Min Maringer 25 har vært en tur i/under havets overflate i ca 5 timer . Hvordan skal jeg gå frem for å få liv i den igjen? Redigert 9.September.2010 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Marulf Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Få dukket den i ferksvann umiddelbart og spyl lenge. Ta ut plugger og få spylt igjennom sylindrene også. Når du så har fått spylt og tømt ut igjen av det verste av vannet er det om å gjøre å spraye mye olje/fuktdrivende midler overalt.. Tøm gjerne olje i sylindrene og dra forsiktig i snora for å smøre opp lagre og sylindre/stempler. Tøm forgasseren for vann og blås igjennom med luft om du har muligheten til dette, er du heldig går det uten luftspyling. Tøm deretter ut evt olje fra sylindre, sett nye plugger på plass, sett forgasser på plass og koble til bensin. (bensinslanger og filtre må selvfølgelig dreneres før du tilsetter ny bensin). Nå kan du forsøke å starte motoren. Etter en stund når du har fått liv i motoren igjen lar du den gå lenge og vel for å få tørket seg ut. NB! Bensin kan godt tilsettes litt ekstra 2-takts olje den første tanken. Dette bør gå bra. Er ikke første motoren som her vert under vann.. Lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 (redigert) Dersom du har tilgang til en bekk, skal det være beste måten å få rensa ut sjøvannet fra motoren. Påfølg med Marulf`s råd. Altså legg hele motoren i ferskvannsbekken. Redigert 9.September.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Odmar Svart 9.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Takk for svar, har litt å pusle med utover dagen ser jeg.... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Odmar Svart 19.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2010 så langt så godt, men jeg får bare gnist på den nederse tennplggen. vil den komme igjen eller må ny tenning på plass? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
småbåtentusiasten Svart 19.September.2010 Link til dette innlegget Svart 19.September.2010 (redigert) Spørs hvor mye den har fått tørket hittil. Har du blåst forsiktig med varmluft (ikke for varmt) lenge over alt av det elektriske? Det skal ikke mye salt eller rester av urent vann til for å lage krypstrømmer over elektriske kretser. Åpne alle deksler med plast som dekker der du kan. Redigert 19.September.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.