knaske Startet 9.September.2010 Link til dette innlegget Startet 9.September.2010 Har en Supra Comp ts6m importert fra statene hvor det stod en ford 351 på 250 hk, riserne hadde en diameter på 3". eksosen går i gulvet og ut akter under vann, dimensjonen er på 3". skal nå sette inn en GM på 290 hk, som har risere med en diameter på 3,5" er det noen som vet om jeg bare kan sette på en overgang fra 3,5" til 3" ? eller må jeg rive opp gulvet og legge nye eksosrør? vil ikke at det skal blir noe "back pressure" eller tap av motorkraft Sitér dette innlegget Link to post
S/Y EIMY Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Du bør nok gå opp til 3,5" heile veien, viktigt att motoren får fra seg eksos og kjølevann. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 ville nå hatt 4" eg på 290 hk.. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bearded Beast Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 (redigert) du snakker om 2x3" ? isåfall er det rikeslig stort. VP kjører jo ut sine kraftigste smallblockmotorer gjennom drevet. Veit ikkje nøyaktig kor stort det hullet er eg men er ikkje noe særlig større enn 3" og da snakker vi ett hull... Redigert 9.September.2010 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Som Plutonium sier er ikke dette noe problem, Både Volvo og Mercruiser går fra to rør og igjennom ett hull(mener det er 4"), for deretter å gå igjennom ett rør som er enda mindre før eksosen går ut i drevet. Sitér dette innlegget Link to post
knaske Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 takk for svar ! det er snakk om 2*3" som på bildet Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Mercruiser har risere med både 3" og 4" utblås. Burde ikke være noe problem å finne noe som passer, eller en overgang som tar ned dia fra 4 til 3 Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 ahhh du skal fortsatt ha begge eksosene i bruk, forstår eg nå. Da bør det holde ja trudde du gikk over til ein Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.