Tine IV Startet 10.September.2010 Link til dette innlegget Startet 10.September.2010 Heisann alle sammen ,høsten nærmer seg vel og kansje på tide å ta en sesongavsluttningstreff i Horten gjestehavn ? Noe vi har gjort i flere år ,noe amputert i fjor da andre her hadde samme greia på Borgen .Men dem faste var jo i Horten ,å kansje det kunne vært litt mere morro om alle sammles på et sted ,da alle sammen er stort sett folk som stadig treffes . Har ikke satt opp noen poll på dette enda,må høre med Økosjefen når hun har fri først.Er jo ok om vi kan komme også ,om jeg drar igang dette ;o) Kort fortalt for evt nye ,vi har sammla oss i Horten for en avsluttning for sommeren.Noen skal på land og andre fryser inne,så det kan fort gå en tid før vi møtes igjen.Så vi har kommet til Horten gjestehavn fredag og kosa oss som vi pleier , å lørdag har vi gått ut på byen for en bedre midag.Så jeg lurer bare kort å godt om det er noen som har lyst til dette i år også ,vi i Tine IV syntes dette har blitt en så fin tradisjon så vi håper dem fleste kommer i år også. Dem som ikke er så mye her inne ,dem skal vi få gitt beskjed på andre måter .Så hva sier dere folkens ,er det innteresse for dette i år også ? Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Mariell Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Vært med på denne avsluttningen noen ganger. Det har vært veldig hyggelige helger. Hadde stilt opp i år også jeg. Min første mulige helg er 22.-24Oktober. Regner med at det er noget for sent for mange. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ribtjenester Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Høres jo koselig ut det:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Lars H. Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Har jo vært med på dette før, men når blir det? Skal ha båten på verksted en eller annen gang før vinteropplag for overhaling av høytrykkspumpen, og vet ikke når det blir. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
:båt1 Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 jeg vil også være med men det kan ikke være så lenge til for båten går snart på land Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Vi må jo som vi altid har gjort ,prøve å få det til slik at flest mulig kan .Vi kan førstekommende helg og neste der igjen,etter det veit jeg ikke enda.Så om det er stemmning for dette,så kan vi jo se om folket kan da exempel om 14 dager ,det blir da 24-25 og 26 sept.Eller om det er andre ønsker forslag,vi prøver bare å dra dette igang å håpe det passer slik at vi også kan komme;o) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Skal ha båten på verksted en eller annen gang før vintero. [b Lars H.[/b] Du klarer vel ikke å sette båten på verksted to treff på rad samme året , må vel være mulig å trixe til det evt .Da du har tid midt i uka evt til slik vil jeg tru ;o).Håper det klaffer da Lars ,er lenge sia nu så,hadde jo vært koslig om dere kunne kommet også .Flere jo mere morro er mitt motto Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Jaja jeg får prøve å ha denn e tråden litt varm da , Økosjefen sier det passer best om 14 dager ,den 24.25 og 26/9 .Så da er det opp til dere andre som har lyst til å være med , å sjekke om det kan passer.Hadde jo som sagt vært knall om flest mulig kan bli med da. Så jeg foreslår at vi tar en sesongavslutning fredag den 24/9, så går vi ut på en bedre midag på lørdag den 25.Så hva mener dere andre ,passer dette eller er det et dårlig forslag ? Om en uka ,altså neste helg er nok litt brått på og neste helg kansje passer da for mange .Om ikke så må vi jo prøve å få til at alle som vil kan bli med,så det er jo bare å synge ut egentlig . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Brodern Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Haddevært moro det, åpen båt så seint trenger ikke være kaldt Har da vært ute med Nordkappen i Oktober før, bare deilig det :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Tine IV Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Haddevært moro det, åpen båt så seint trenger ikke være kaldt Sånn snakker en ekte båtentusiast , du er rå Broder'n Dere andre da , syntes det er noe dårlig respons iår ? Dette er noe vi har gjort siden jeg hadde Sandvik 28,så 6-7 år har vi nok gjort dette.Så kom med innspill eller forslag på når dette passer,som sagt passer det best så langt den 23/9.Men skal vel klare å få til andre helger også,med dette er jo 14 dager til så da har jo folk litt tid på seg . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
REM Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Da tar vi sikte på den helga i Horten Runo. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Nor_west Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Den helgen er den tradisjonelle krabbeturen for meg,jeg er jo i Horten da. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 (redigert) Sånn snakker en ekte båtentusiast , du er rå Broder'n Tine IV Jeg er så rå, dødsrå dødsrå, nananaaanaa snakka med fruen, og hun hadde ikke lyst så sent på året. "Det er jo vær utpå da" var svaret. Og jeg svarer : Jah, det er jo det som er artig. :) Som i sommer så kommer jeg i amputert tilstand. Nå med et brukket ribben. I sommer var det jo albuen. Skulderen er jo rækjørt uansett, hehe. Ei pakke gassbeholdere til ovnen, og sette inn dassen i jolla, OG HUSKE GPS´n, så er det full fres til Horten. Så det betyr jo at jeg kommer :) Eller kanskje jeg skal ta snekka, eller 15 foteren til guttungen Tar Nordkappen jeg. Gulle fin den :) Pleier å tusle pent i 24-25 knop og da sparer jeg nok ihvertfall motoren for mye pryl. Gammal 90hk Mercury ? Stoler ikke mer på den enn hvor langt jeg kan kaste den :) Men nå har jeg jo sjøassistanse fra Telenor Maritim Radio i ryggen også. Får ikke håpe jeg får bruk for det ihvertfall. Men er klar trygghet er det jo selvfølgelig. Redigert 12.September.2010 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
sjøman Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Vi vil gjærne være med på høsttreff men har ikke mulighet før helgen etter. 1-3 Oktober. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 blir nok ikke aktuelt - i lengste laget helt til Horten, og knapt nok ledige helger igjen før eventuell krandag... Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tine IV Svart 13.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Kan sikkert ta flere helger i Horten for dem som ikke kan 24-26/9 ,men om det er stemmning for en tradisjonell avslutning denne helgen så. Men vi kan jo se om det kommer flere med her ,før vi banker inn dato'n ? Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ribtjenester Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Vi kommer:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Tine IV Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Koslig at vi kan treffes da ,men savner endel her som har vært med i flere år .Noen har vært med mange ganger ,blandt dem jeg savner her er for å nevne noen . Mor major -Svenning - Joy - Astor - Stressless men har er vel i krabbelaget , så han er vel på plass sammen med Nor West.Men da uten fruene,å det er jo litt synd da .Er enda flere som har vært med innimellom,men jeg husker ikke navna på alle akurat nu ;o) Men flere som kan komme , jo mere gøy er jo det da.Så håper flere henger seg på her ,men sånn for å nevne det for evt nye.Det er ikke noe BP treff ,det er kun sammling før mange går på land og i vinterdvale.Har altid vært kjempe gøy detta ,med bryggehygge fredag .Lørdag har vi bestilt bord ut på ei sjappe,dem siste åra har vi vært på Rossi .Noe som også har vært kjempe fint ,har da virka slik på alle da ;o) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
ter-av Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Jeg har drøyet med å svare fordi jeg håpet å få det til, Runo. Men den helgen er jeg redd vi ikke kommer oss på sjøen i det hele tatt. En kompis har invitert til en seanse vi med respekt å melde ikke kan avslå.......... Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Brodern Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Hoi og sånn Savner litt info på når og hvor. Dvs HVOR i havna, og fra NÅR omtrent man bør ankomme, tidligst/senest. Blir det gjestehavna eller blir det flytebrygga som på treffet i Juni ? Hadde vært fint med mer info Samt om datoen er spikra ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Tine IV Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Hei Brodern ,ser jo ikke ut som det ikke blir mer enn 4-5 båter .Vi reiser til Horten gjestehavn uannsett , men vi har ikke noe opplegg utenom at vi pleier å gå ut å spise lørdag.Men ser ut som det ikke er så mange som kan ,men kan jo komme flere ettervært enda. Så vi kan jo drøye litt til å se ,men regner med at det dukker opp noen båter .Kan jo som jeg sa tidligere ,vi kan ta flere helger da det kansje passer bedre for flere.Eller at vi var litt seint ute iår ,så vi ser det ann litt til over helga . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Brodern Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Ah, ok. Gjestehavna er på andre siden, etter den kanalen vi snakka om ? Rusler rundt selvfølgelig :) Jeg har ikke vært der, så jeg lurer på hvordan det funker. Er det havneverter der så sent, eller er det bare å finne seg en plass ? Og er det strøm der ? Det er det vel ? Tenkte litt på om jeg kunne tatt med meg en liten ovn isteden for å brenne gass :) Men det spørs jo på hvor mye man kan koble seg til med ? skal snuse litt på nettet. Artig med litt forberedelser. Jeg kommer alene denne gangen, med brukket ribbein og en arm :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Ribtjenester Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 havna ligger der hvor ferga legger ti:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Tine IV Svart 16.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 ? Tenkte litt på om jeg kunne tatt med meg en liten ovn isteden for å brenne gass :) Det funker greit med en varmovn ,bruker ovner å micro + varmtvannstanken jeg når jeg ligger i Horten.Men kaldere det blir jo større forbruk,men sikkert null problem med en vifteovn eller no.Eller's fyller vi på med noe kaffekopper ,varmer godt det også ;o) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Er det ikke bare 6amp kurser i Horten da? Ute ved moloen og flytebryggene var det i hvert fall ikke mer enn det sist jeg var der. Og det er ikke mer enn 1380watt! Så en vifteovn på 2kW (pluss lader, varmtvann og gud vet hva) tar umiddelbart sikringen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.