Jump to content

Sesongavslutning i Horten ?

Tine IV

Recommended Posts

Sitter og spiser en sen frokost her. hadde besøk til 03.30, så jeg slumret litt på morran :)

Været i Horten er greit. Overskyet med litt regn dann og vann, men opphold nå. Og det blåser litt, men hvor mye vet jeg ikke.

Og til de som tror det er kaldt i kalesjebåt så kan jeg avkrefte det. Det blei litt for varmt, enda varmen sto lite på også :) Fint med liten båt, lite å varme opp. :cheers:

Føkk deg...

Har tatt noen bilder før i dag som jeg kan legge ut da :9

Til venstre ser vi 2 båtplassenbåter, og Peppes Pizza, og betalingsautomaten for havneavgift står under taket borti der også :)

Horten1011.jpg

Til høyre i midten ser man TineIV og og hvis man ser litt forbi og over Tine så ser man såvidt Sjøleik, den store treskjøyta.

Horten1010.jpg

Her ligger jeg

Horten1013.jpg

Skipsmusa passer på biletten. Han er litt møkkete for han blei brukt til å tørke litt dugg på rutene i starten på turen før jeg fikk opp varmen, og så sølte jeg kaffe på han på vei over mot Horten (pga bølger selvsagt :yesnod: ) Men han er like blid og passer på biletten som det var en kostbar skatt :yesnod:

Horten107.jpg

Føkk deg...

Det var litt huskete utpå en stund ja. Men jeg la meg bak en stor seilbåt som gikk for motor (og autopilot la jeg merke til) og rusla pent oppover i 5-6 knop.

Når vi kom omtrent opp til Tofte blei det merkbart bedre og jeg kunne legge litt mer press på gassen slik at jeg rusla pent og fint oppå bølgene.

Var artig i Horten, men pga skral form og + at jeg fikk besøk i balja både Fredag og Lørdag så var jeg nok litt asosial :blush: Men omtrent uten stemme er det ikke noe moro å prøve å snakke høyt eller mye. Høres ut som en Indisk Fjellfrosk som ligger under ei kuruke fra en hellig ku...kveeeeeeæææk.

Men, det kommer nye sjangser håper jeg

Gratulerer til Tone og Runo med 28 års bryllupsdag, hipp hipp hipp :cheers:

Nåh skal jeg ha med en pils ass.

Føkk deg...

Takker for en flott helg i Horten vi også ,prøvde å få sagt hadet til alle som var våkene.Prøvde også K 77 endel på veien da jeg reiste,for jeg reiste jo litt kjapt på mårran .Selvom det blåste noe hardt utpå på søndan,så gikk jeg hjem å bunkra mere suppe å reiste videre opp til Drammen.Hadde noen kjente fra trønderlag på besøk der,så det blei en fotballkamp på meg også.Så derfor forsvant jeg litt tidlig søndag,da kampen starta tidlig .Men takk igjen alle sammen ,var som vanlig morro dette.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

hei, og takk for en hyggelig helg!

Koselig å bli kjent med noen av båtplassenfolka!

var nok litt for sent ute på søndagen - det var bare Brodern igjen da jeg klarte å titte over kaffekoppen - og han var jo tilbake fra 1. forsøket...

dro 14.15, var litt humpete frem til Filtvet, deretter nesten flat sjø. :sailing:

Koste meg veldig! Gjerne igjen neste gang!

hilsen,

Karl/Sjøleik

Ja det blei litt for mye slag. Hadde jeg ikke hatt så mye dritt (les: løst) i båten hadde det godt greit. Men det gikk bedre andre gangen :) Og bedre å vente så man ikke ødelegger noe. Det er jo ikke store båten :)

Her er en snutt fra da jeg kom omtrent til Tofte.

Var bedre nedover, men da regna det :)

Og gjennom kanalen. Der var det fint :)

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...