jensemann2 Startet 10.September.2010 Link til dette innlegget Startet 10.September.2010 Hva er forskjellen på Mare Nostrum og NON-stop? Mare Nostrum er 100 kroner billigere pr boks (0,75 l). Begge er selvpolerende. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 (redigert) Mare Nostrum NonStop Redigert 10.September.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 ok, noen som vet om det er stor forskjell i kvalitet/funksjonalitet på disse to typene? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Ja, den ene er 100,- kroner bedre pr. boks. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 i nonstops disfavør ja:) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 marenostrum er bergnet mere for saktegående båter non stop er vertfall et meget bra bunstoff. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
adeneo Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 De må da kunne gå an å lese på egen hånd, når man klarer å skrive i ett forum. Det går klart frem av tabellen over at NonStop er bedre på alle båttyper untatt speedbåter (40 knop). Nonstop kan også brukes på lettmetallbåter/deler, noe Mare nostrum ikke kan, og Nonstop er merket som ypperlig ved ekstrem begroing mens Mare Nostrum kun er egnet. Man kan vel da lese av tabellen at de er så å si like på båter som gjør rundt 40 knop eller mer, på alle andre båter er Nonstop overlegent, og på lettmetallsbåter kan kun Nonstop brukes. Nonstop er mer motstandsdyktig ved ekstrem begroing. Dette er grunnen til at den ene koster en hundrelapp mere. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Når Jotun selv skriver i sin tabell at Mare Nostrum er dårligere enn Non stop for alle typer båter, hadde jeg styrt klar. Gror mer enn nok med Non stop. Selv bruker jeg seajet bunnstoff. Er betraktlig mer fornøyd med det enn Jotun non stop. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
free Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Har benyttet seajet i noen år å vært fornøyd, var utsolgt i år så da ble det hempel mile, ikke så fornøyd i år men det kan kansje komme av årlige variasjoner??? har det vert et godt år for groe i år? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Har ikke vært under å sjekket, men har ikke mistet noe turtall eler fart i forhold til hvordan det var i Mars, når jeg satt ut båten. Når en tar i betrakning at hun lå stille i 5 uker i den normalt værste gro perioden (Juli -mid. august), tror jeg at jeg holder meg til Seajet 033. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Marulf Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Min seilbåt ble smurt med mare-nostrum høsten 2009 og har ikke vert på lande etter dette. Jeg var i sommer under båten for å inspisere, og det var forbausende lite groe, kun et "slim"lag som jeg fjernet med svampen. Gror betydelig mere på min Ibiza som kun ligger ute noen mnd (mai-oktober) Har her tildigere brukt sea jet, men har dette året brukt non stop på denne. Skal bli spennende å se resultatet når jeg tar denne opp for vinteren. Det skal sies at de to båtene ligger i forskjellige havner så sammenligningen trenger ikke nødvendigvis være helt korrekt, men er uansett fornøyd med Mare-Nostrum så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.