Eureka Startet 10.September.2010 Link til dette innlegget Startet 10.September.2010 Man vet man har vært nok på sjøen i sommer når man: -leter etter hånpumpa ved siden av toalettet hjemme, etter å ha vært på do.. -stenger av vannet på dusjen når man skal shampoonere håret, når man står hjemme i dusjkabinettet.. -stenger hovedvannkranen i kjelleren, nå man skal legge seg.. -finner frem fyrstykkene når man skal starte induksjonskomfyren...for å koke seg vann til litt presskannekaffi.. -setter sjøbein foran oppvaskmaskina.. -skrur av hovedstrømbryteren i sikkringsskapet, når man skal på jobb... -henter vannslangen fra hagen, når man skal vaske stuegulvet...og vasker gulvet med kost og svamp..opptil flere ganger i uken.. -sender ut passasjerene i bilen for å fendre når du skal lukeparkere.. -når du spør føreren i den nærmeste bilen på parkeringsplassen om du kan stille deg ved siden av og når de skal kjøre videre.. -venter på at parkeringsvakta kommer før du betaler.. -banner høyt når du ikke finner scan-knappen på bilradioen.. -ikke finner truster-knappen i bilen.. -klager til bilforhandler over at det ikke hverken er grønt, rødt eller topplanterne på den nye bilen.. -alltid viker for taxi, busser og lastebiler, uansett hvilken vei de kommer fra.. -vinker til alle møtende biler...bortsett fra el-biler.. -heiser flagget HVER morgen og senker det hver kveld kl 09:00.. -tar av deg skoene utenfor hoveddøra..og ber gjestene dine gjøre det samme.. -installerer 12V anlegg hjemme.. DA vet du at du har vært nok på sjøen i sommer og er klar for vinteropplag... :) -og heller en skvett frostveske i dassen hjemme... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 :giggle: :clap: Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 hehehehehehe dette ble en god latter i huset Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Glimrende, ler så jeg rister. kopierer denne, om jeg får lov Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 jada, bare å kopiere, men ser det har sneket seg inn noen skrivefeil som burde vært retta på...kan jo ikke vedkjenne meg slikt :) -lista er jo uuttømmelig... dette er bare det jeg kom på nå i farta...etter å ha faktisk vært på do.. og tok meg i å se etter pumpa på siden.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 kan lage en føljetong på dette... mye snodig som kan komme frem Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 kjør på :) Sitér dette innlegget Link to post
Fredrik 90 Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Jeg vet i allfall at jeg har vært på sjøen når jeg: -Hiver bilen rundt rundkjøringa og foretar alt for bråe svinger da jeg ikke er vant til den gode styreresponsen en bil har framfor båt -Går breibeint i stua -Ligger i senga om natta og føler hele senga duver i bølgene -Sier styrbord og babord til kolleger på jobben når jeg egentelig mener høyre og venstre -Når jeg sjekker hvilken vei vinden blåser bare jeg skal kjøre til nærbutikken å kjøpe melk -Når jeg setter bilen i fri og ruller med farta inn i garsjen -Når det mørkner ute og jeg er på vei ut for å ta ned flagget, men finner ut at vi ikke har flaggstang hjemme Og sist men ikke minst når jeg tar i diesel pistolen på bensinstasjonen når jeg skal fylle bensin på bilen! da har jeg vært for mye på sjøen(selv om man ikke kan få nok av det) Sitér dette innlegget (x)Whit 10 9,9 hk (x)Askeladden 565 Wasper (x)Uttern D68 (x) Scand 7600 Dynamic Har nå Askeladden Z7 Link to post
Compromise Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 (redigert) Dette var veldig bra! Selv sliter jeg vel med å måtte gire når jeg setter med i bilen etter å ha ført båt en stund... Jeg har ikke satt bilen i "autopilot" og på do ennå,men... Redigert 11.September.2010 av Skipet 5 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Hansi Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Mye godt aktuelt stoff.... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 ...når man på morgenen stuper ut av huset for å ta morgenbad.. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
tkb Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Legger bilen i plan i første gir,godt bøyd over rattet.. Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Fendrer bilen før parkering, hiver ut dregg og starter arbeidsdagen med ankerdram. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Gurba Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Ble en god latter ved frokost bordet. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Dette er basert på en sann historie: Det var en eldre kar ute på en av øyene i Kragerøskjærgården som hadde hatt båt i alle år. Etter en del tid kjøpte han seg en ny folkevogn. Første turen til fergeleiet "fortøyer" han bilen i nærmeste eiketre...... Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Framtia Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 ...når man tenker seiltrim når en ser på tørkestativet til naboen... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
880 Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Når du står opp om morgenen og går ut på terrassen for sjekke ankerfeste.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Sann historie (han fortalte det selv): En bekjent våkna mens han stod i sin egen stue og rev ned gardinene. Han hadde drømt at han var ute og seilte i storm, og måtte reve. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Fanafjord Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Hehe den var veldig god... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Dekken Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Eller når du sitter under spisbordet i stua og river istykker tusenlapper mens kona slenger bøttevis med kaldt vann på deg.... Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 - Når du skal levere bilen på verksted, og sier til han bak skranken at bilen står longside langs veggen der. - du kjører ut av garasjen og like borti veien stopper du for å ta INN fenderne.... Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Figaro Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Mye morsomt og gode forslag------men hvorfor hilser ikke trådstarter på el-biler?????? (Føler meg diskriminert da jeg selv kjører Think) Men han hilser vel heller ikke på meg på sjøen, da jeg "kjører" stålbåt. Thinken derimot er jo laget av det samme som de fleste båter-----plast Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Anjuma Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Hehehehehehe.... fantastisk! Bare må rappe trådstarters første innlegg her! KONGEBRA! Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Bergen dørk Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Ja, det er mange gode minner å ta vare på når vinteren kommer: http://www.101humor.com/humor/view/697/bttur-fra-helvete P.S: Ikke glem å koble ut hovedsikringene på huset før du går på jobb på mandag! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Klypa Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Hehe. Her var det masse genialt Vart mykje humor her ja, fin start på dagen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.