Jump to content

Man vet man har vært nok på sjøen, når man...

Eureka

Recommended Posts

Man vet man har vært nok på sjøen i sommer når man:

-leter etter hånpumpa ved siden av toalettet hjemme, etter å ha vært på do..

-stenger av vannet på dusjen når man skal shampoonere håret, når man står hjemme i dusjkabinettet..

-stenger hovedvannkranen i kjelleren, nå man skal legge seg..

-finner frem fyrstykkene når man skal starte induksjonskomfyren...for å koke seg vann til litt presskannekaffi..

-setter sjøbein foran oppvaskmaskina..

-skrur av hovedstrømbryteren i sikkringsskapet, når man skal på jobb...

-henter vannslangen fra hagen, når man skal vaske stuegulvet...og vasker gulvet med kost og svamp..opptil flere ganger i uken..

-sender ut passasjerene i bilen for å fendre når du skal lukeparkere..

-når du spør føreren i den nærmeste bilen på parkeringsplassen om du kan stille deg ved siden av og når de skal kjøre videre..

-venter på at parkeringsvakta kommer før du betaler..

-banner høyt når du ikke finner scan-knappen på bilradioen..

-ikke finner truster-knappen i bilen..

-klager til bilforhandler over at det ikke hverken er grønt, rødt eller topplanterne på den nye bilen..

-alltid viker for taxi, busser og lastebiler, uansett hvilken vei de kommer fra..

-vinker til alle møtende biler...bortsett fra el-biler..

-heiser flagget HVER morgen og senker det hver kveld kl 09:00..

-tar av deg skoene utenfor hoveddøra..og ber gjestene dine gjøre det samme..

-installerer 12V anlegg hjemme..

DA vet du at du har vært nok på sjøen i sommer og er klar for vinteropplag... :) -og heller en skvett frostveske i dassen hjemme...

Jeg vet i allfall at jeg har vært på sjøen når jeg:

-Hiver bilen rundt rundkjøringa og foretar alt for bråe svinger da jeg ikke er vant til den gode styreresponsen en bil har framfor båt

-Går breibeint i stua

-Ligger i senga om natta og føler hele senga duver i bølgene

-Sier styrbord og babord til kolleger på jobben når jeg egentelig mener høyre og venstre

-Når jeg sjekker hvilken vei vinden blåser bare jeg skal kjøre til nærbutikken å kjøpe melk

-Når jeg setter bilen i fri og ruller med farta inn i garsjen

-Når det mørkner ute og jeg er på vei ut for å ta ned flagget, men finner ut at vi ikke har flaggstang hjemme

Og sist men ikke minst når jeg tar i diesel pistolen på bensinstasjonen når jeg skal fylle bensin på bilen! da har jeg vært for mye på sjøen(selv om man ikke kan få nok av det) :wink:

(x)Whit 10 9,9 hk (x)Askeladden 565 Wasper

(x)Uttern D68 (x) Scand 7600 Dynamic

Har nå Askeladden Z7

Mye morsomt og gode forslag------men hvorfor hilser ikke trådstarter på el-biler?????? (Føler meg diskriminert da jeg selv kjører Think) Men han hilser vel heller ikke på meg på sjøen, da jeg "kjører" stålbåt. :blush: Thinken derimot er jo laget av det samme som de fleste båter-----plast :giggle:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...