Guest Kaptein Fredrik Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 (redigert) henger fendere på huset, og fortøyer til nabohusene og alt som kan fortøyes i Redigert 15.September.2010 av Kæpt'n Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 15.September.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 når man sitter her å kommer med "vittige kommentarer" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 når man setter navn på huset, og slår på lanternene på huset når sola er 15 grader under horisonten. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Når jeg går i tenkeboksen og gransker meg selv: uansett hvor jeg er bruker jeg uttrykk som dørk, skott, bestikk, skaffe, barbord, styrbord, pentry, plett osv... Sliter litt når jeg lærekjører med jentungen Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Eureka Svart 12.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2013 (redigert) Løfter en gammel tråd, og håper dere alle har fått mange deilige stunder på sjøen i år. Mange har gått i opplag og gleder seg til neste år. -Og så har vi jo fått noen nye medlemmer også... Redigert 12.November.2013 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 Man vet at man IKKE har vært nok på sjøen når definisjonen av "fint båtvær" endres fra "solskinn, små bølger og lite til ingen vind" til "bare 5-10 m/s, under to meter med bølger og det ikke regner ALT for mye".... Jepp, årets sommer på Svalbard var en tragedie Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Erik Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 Typisk vestlandsvær du beskriver der, mao perfekt seilvær ! Nei den skjønte der jeg virkelig ikke.... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
All In Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 Og etter to uker på sjøen, tar siste uke i syden, og kona to netter på rad står opp, kikker ut vinduet for å sjekke fortøyningene. Lo godt da Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 hos oss går vi ut på brovingen (verandaen) for å sjekke at båten (bilen) er sjikelig fortøyd. Sann historie: sønnen i huset kom hjem etter flere år til sjøs, når han såg at ting i stua sto på kanten av et skap eller et bord, satte han det ned på golvet (dørken) eller la en slingreduk under, Men då han tok storklokka fra kommoden og satte den på golvet, fant mora ut at nå var det nokk, dagen etter reiste han på langfart igjen, Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 (redigert) Typisk vestlandsvær du beskriver der, mao perfekt seilvær ! Nei den skjønte der jeg virkelig ikke.... Med to unntak så var vel det der fineste været vi hadde i år. Gikk fra Longyearbyen til Ny-Ålesund i moderat uvær, men det endte vel mellom 15-18m/s før vi kom fram. Spennende nok når balja bare er 22 føtter lang Men når det er sagt, så finnes det ikke dårlig vær, bare dårlige klær! (og ett for lite varmeaparat, for liten båt, etc) Redigert 13.November.2013 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Mizar Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 Jeg har vært FOR LITE på sjøen i sommer, fordi Jeg henger lys på bikkja i høstmørket for å se den bedre, og henger det røde lyset på venstre side og det ergrer meg at jeg bare har et hvitt lys, ikke ett som er grønt, til å henge på høyre side. (Hvis jeg hadde vært FOR MYE på sjøen, ville det i ovenstående tekst ha stått "babord" der jeg nå skriver venstre side, og styrbord for høyre side av bikkja...) :-) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Marwin Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 OG: Dette MÅTTE jo komme: -når du tar en ankerdram hver gang du parkerer. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
nomen Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 Man vet man har vært for lenge på sjøen når man lengter hjem igjen...(d.v.s aldri) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Framtia Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 mulig det er nevnt før men: "når man hilser på alle bilistene man møter på veien" Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Dreamer Svart 13.November.2013 Link til dette innlegget Svart 13.November.2013 Jeg har selv opplevd å gripe etter kikkerten da det var noe jeg skulle studere nærmere. Problemet var at jeg satt i bilen .. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 14.November.2013 Link til dette innlegget Svart 14.November.2013 Når du "fersker" kjæringa i å surfe på campingforumets dating sider, og unga ønsker seg fjellstøvler til jul! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.November.2013 Link til dette innlegget Svart 15.November.2013 Nordmenn praktiserer forbikjøring både på babord og styrbord side på motorveien. Må være mange der som har vært for lenge på sjøen .......... Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sitrin Svart 15.November.2013 Link til dette innlegget Svart 15.November.2013 (redigert) Når du våkner opp om natta hjemme pga vinden og skal legge opp et spring på senga Redigert 15.November.2013 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.