Jump to content

Yanmar 6LPA-STZP 270hk Hvor mangen NM.


gmg

Recommended Posts

Svaret er at alle disse 3 motorene er en og samme motor :wink:

315 hk på veiva 290 hk med akseldrift og 270 hk med drev drift.. at de klarer og tape 45 hk fra svinghjulet og gjennom drevet er jo imponerende.. dog er dette i kombinasjon med mercruiserdrev.

 

Som du sikkert har sett da så har denne motoren rett i overkant av 700 nm på veiva.

 

Det som er snodig er at jeg her om dagen motok spec på yanamrs nye drev ZT 350 og da står det på dette drevet at det maks tåler 620nm.. passer liksom dårlig med yanmars egen motor da.

 

Kombinasjonen Yanmar/mercruiser holder ALDRIG i enkel inst... det holder i noen år i dobbel.. men ikke evig.. grunnen til dette er at mercruiser dreva ikke sirkulerer oljen i dreva. og får derav altfor høy temp på øvre gearhuset sitt.. VP drev har oljepumpe som besørger dette..

 

Hvis du ringer Yanmar norge så blir du direkte FRARÅDET denne kombinasjonen..

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

ja korrekt :)

 

Dagens yanmar 6lpa.stzp2 har 294 hk maks effekt med yanmars eget drev og rett i overkant av 700nm målt ut på veiva.

 

Skal du bytte til denne kombinasjonen?? i så fall glem mercruiserdrevet.. selv diesel utgaven.. kjøp med yanmars ny ZT 350 drev om du vil at det skal holde..

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

Quaoar..

 

Bravo one diesel fungerer vistnok greit.. jeg ser du har Goldfish så jeg regner med at du har denne kombinasjonen :flag_bp:

 

Jeg er aktiv på div Forum i bla UK og der er det meget populært med RIBS med YANMAR motorer og netopp Mercruiser kombinasjonen... de gutta der borte ryker gjærne dreva etter under 200 timer.. Goldfish leverer standard med drevdusjer for og bøte på problemet.. Har en 32 goldfish på brygga som rundet hele 50 timer i år.. han var oppe nå for 1mnd siden med varmgangsproblemer på BB drev.. oljetanken til drevet spyttet all olja ut i motorrommet.. noe som tyder på altfor varm olje etter hva jeg har fått med meg.

 

mistenker at du kan bevise det motsatte :tongue:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
  • 2 uker senere...

Til informasjon kom tallet 315hk på banen da Yanmar etter noen år bestemte seg for å basere ratingen på diesel med 25°C temperatur istf. 40°C, som jeg tror er mer vanlig (ref. diverse standarder). Dvs. det var ikke endringer i motoren som forårsaket den økte effekten. I Norge (i motsetning til f.eks. USA) har ikke motorene blitt solgt som 315hk likevel. Etter det jeg har hørt fristet ikke den ekstra dieselavgiften :crazy:

Link to post

Quote:

Til informasjon kom tallet 315hk på banen da Yanmar etter noen år bestemte seg for å basere ratingen på diesel med 25°C temperatur istf. 40°C, som jeg tror er mer vanlig (ref. diverse standarder). Dvs. det var ikke endringer i motoren som forårsaket den økte effekten. I Norge (i motsetning til f.eks. USA) har ikke motorene blitt solgt som 315hk likevel. Etter det jeg har hørt fristet ikke den ekstra dieselavgiften

 

 

Er vel ikke helt riktig iht min informasjoner......i utlandet selger Yanmar 6LPA som 315hk, det er det som de får på veivakselen (salgsargument??), mens 295 får de på propellakselen, derav mindre hk avgift----lavere moms.....lykkeligere båteiere som slipper å betale mere avgift til staten. :cheers:

 

 

 

 

Mvh

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...