Jump to content

skal bytte toppakningen på min sabb ford 2728t

kaptein jack sparrow

Recommended Posts

heisan. skall begynne og bytte topp pakkningen på båtmotoren min. som nemt så er det en sabb ford 2728t 6 sylyndet motor. er det noen som har gjort noe sånt tiligere og kansje har noen gode råd til mæ før æ starter. e det noe spessielt jeg må ta hensyn til. tenker da på ventiler vippearmer osv. ka av deler er det jeg bør bestille, bør boltene byttes og er det kansje flere pakkninger under topplokket for exsempel. kansje noen har en addresse som jeg kan ringe og bestille deler fra.

Bare toppakning mellom blokk og topp, men det er jo pakning mellom eksos-innsug og topplokk. I tillegg er det pakning mellom toppdeksel og topp i kork. Viktig å merke hvilke støtstenger som har vært hvor slik at de havner på rett plass ved montering igjen. Samme med dyser, og det kan være lurt å sjekke de for åpningstrykk og spraybilde i samme slengen. Kan være en fordel å skifte o-ringene til dyserørene og¨så. Sikker på at KD Trading har det som skal til når du bestiller pakninger for toppakningsbytte. :smiley:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...