oddbukt Startet 12.September.2010 Del på Facebook Startet 12.September.2010 Har i utsikt en båt med slik motor fra 1985. Slik jeg har kunnet lese meg til, sitter det et reversegear - (MS...) - som i utgangspunktet ikke ble levert sammen med sluregear? I alle fall er det f.eks. opplyst at det kun ble levert sluregear sammen med Yanmarmotorene i en artikkel og Saga 25 Turbo - i Båtmagasinet fra 1988. Noen som har erfaring eller kunnskap om temaet? Jeg vil gjerne kunne trekke garn etc. Må jeg da skifte ut gearet eller kan det bygges på det eksisterende gearet? Noe annet fornuftig å gjøre i sammenhengen? Bortsett fra å bytte ut denne TAMD30A fra 1985, som tross alt bare har 1800 timer? Lite ønskelig! Oddbukt er møring! Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Hei Her ser du hva som finnes av deler til motoren din, samt vp delenr. http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-cat-7744050.aspx Sikkert folk på BP som kan dette bedre en meg men finnes ikke sluregir til disse girene så vidt jeg hvet. Og tror du må opp i en nyere Hydraulisk girkasse om dette skal være mulig, og da er vel spørsmålet om det vil lønne seg. Bare tenker høyt her, det ville ikke vært billigere å kommet over ett brukt vribart propell anlegg i stedet, og om du er litt fingernem skulle vel ikke det være så mye jobb å montere inn. Rett meg om jeg tar feil. Velkommen til BP foresten. Lars Sitér dette innlegget Link to post
oddbukt Svart 12.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2010 Takk for innspillet, Lars. Får se om det kan være andre som har ideer også. Jeg har en reimdrevet hydraulikkpumpe som jeg tenkte å få koplet til motoren også. Kun for tomgangstilkopling - med tanke på et spill jeg har. Kanskje en ny/brukt hydraulisk gearkasse kan tenkes å løse problemet? Får studere litt videre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.