Jump to content

Båtvask. Spørsmål!

glastron1

Recommended Posts

Hei.

Tatt opp båten nå, og har noen spørsmål hva som bør gjøres.

Har grodd usansynelig mye på motoren. Mye på båten å, men meste gikk av med høytrykkspyker?

Hva er trikset for å få av alle skjell, blåskjell,tang og tare osv? Mye går ok av, men alle de hvite/grå skjellene sitter jo sinnsykt hardt fast. Skaraper jeg de av lager jeg stygge riper i drevet. Noen som har tips til hvordan få av disse uten å gjøre drevet for stygt?

Har en 3L mercruiser med alpha gen2 drev. Noen som vet hvordan jeg vinterkonserverer dette? Altså få på kjøleveske så ingeting fryser i vinter?

Mvh Inge

Har skrapt MYE med hardplast, men blir desverre stygge riper i drevet da.. Så nytt ut før denne sesongen og nå ser det ut som det er 30 år gammel for det har så mye riper, pluss litt av lakken har blirr skrapet av osv. Og jeg har ikke fått av halvparten av det som har grodd en gang..

Noen fler som har tips? Hva slags kjeikalier tar skjellene?

Noen som har tips til hvordan vinterkonservere motoren?

Heisan

20-30% saltsyreoppløsning er som de sier, problemløseren for alt organisk.

Bare to MEN:

MEN, husk å steame først slik at du knuser groene. Så kan du bruke saltsyreoppløsning.

MEN, vær klar over at galvanisering på hengre og krybber liker IKKE saltsyren, så ihverfall "vann" galvanisering godt

både før og etter du har brukt saltsyreoppløsningen.

Saltsyren renser også vanlinjen veldig godt, selv om det ikke er ren groe der.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...