Jump to content

Vinterpresenning uten stativ

svai

Recommended Posts

Jeg skal ha båten i boblehavn i vinter etter mange års vinteropplag på land. I den forbindelse vurderer jeg å anskaffe vinterpresenning fra AlfHansen i tre deler som monteres over bom aktenfor mast og spinnakerbom forut. Presenningen spesialtilpasses vant og rekkestøtter. Er det noen som har erfaring med denne løsningen? Det er jo en fordel å slippe statitivet, men hva med lufting og slipper snøen? Prisen ligger på ca 15.000 for 34 fots seilbåt. Alternativet er fra f.eks Grans seil som koster omtrent det samme, men krever stativ. Jeg ønsker heldekkende presenning pga teakdekk.

Hei, Jeg er i samme situasjon som deg. Har bestilt vinterpresenning fra Alf Hansen til min 42 Cruiser. Jeg fikk med et Opi stativ til denne båten, så jeg kommer til å bruke dette i tillegg. Da monterer jeg det slik at det ligger oppå bommen, og oppå spribommen foran. Deretter ut til toppen av rekkestøtter. I flg. Alf Hansen hadde de ikke fått noen negative tilbakemeldinger på de de solgte i fjor. Og da var det jo vinter om man må si det slik. Denne er beregnet til å monteres uten ekstra støtter. Tror det blir bra jeg !

Svein H

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...