Bonita I Startet 12.September.2010 Link til dette innlegget Startet 12.September.2010 Som emnetittelen viser fikk jeg skadet fenderlisten i helgen. Fortøyde ved en betongkai som var fendret med store lastebildekk. Ved høyvann har båten hektet seg fast oppå et av lastebildekkene med det resultat at ved nedfjæring ble båten hengende på fenderlisten. Med stoooor forskjell mellom flo og fjære i disse dager ( 1 - 1,5 meter ) ble belastningen svært stor (båten veier ca 10 tonn ! ) og fenderlisten mått gi seg på tap som forståelig er. Har meldt skaden til forsiktingsselskapet - men med en egenandel på kr.4.000,- er det kanskje ikke noe å vurdere? Antar ca 7 meter med aluminiumslist må skiftes ut + gummilisten rundt hele båten? da denne er i ett stykke. Båten (Broom 10/70) er produsert i England i 1987 så det blir kanskje også en utfordring å få tak i samme list? Så til sprml: Hvor kan man få fikset dette i Bergensområdet? I første omgang trenger jeg selvsagt et prisoverslag. Noen som har gode tips ?? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
FM 8-12 Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Er det ikke mulig å få rettet alu profilen så godt det går å så skru den fast igjen? Må jo være billig å ikke burde det bli stygt heller Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Er det ikke mulig å få rettet alu profilen så godt det går å så skru den fast igjen? Må jo være billig å ikke burde det bli stygt heller Kanske litt vanskelig å se av bildene, men listen er både bøyd opp og "vridd" - så å rette den selv ser jeg som helt umulig uten at det blir synlig og stygt. Listen er delt opp noen meter foran og 4-5 meter bak, så totalt blir det ca 7 meter som må demonteres/skiftes. Listen er også veldig kraftig - prøvde å slå litt med en stor gummislegge uten at der var antydning til å rettes. Dette er i allefall et arbeid for profesjonelle. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
El Capitan Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Hva med å bytte hele listen da? Parmaplast leverer fine lister i alle slags former. Tror ikke de har lik til din, men bytter du hele vil det jo se ok ut. Sitér dette innlegget Link to post
Due Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Hei, ser du bor på Askøy I Baker vågen er det vel noe som heter båtservice, i marikoven Dolvik båt. Eller er det vel mulig å ringe Viksund, Viknes og NB for tips Sitér dette innlegget Link to post
Arvid.65 Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Kan du få montert på ny list for 4000.- i egenandel,uten å løfte en finger. Tror jeg bare jeg hadde gjort det. Eller sjekke om du kan få en takst på det, få utbetalt pengene -egenandel, kjøpe delene og utføre arbeidet selv, men du får ikke momsen tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 I Baker vågen er det vel noe som heter båtservice, i marikoven Dolvik båt. Eller er det vel mulig å ringe Viksund, Viknes og NB for tips Ja har tenkkt på bl.a. Viknes. Får ta noen tlf. i morgen og sjekke litt rundt. Vet også at Broom i England helt sikkert kan skaffe ny list - men det blir fort noe ekstra "styr"" med. Får avvente hva forsikringsselskapet sier - de skal vel ha befaring mm Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
FjordHT Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Kan du få montert på ny list for 4000.- i egenandel,uten å løfte en finger. Tror jeg bare jeg hadde gjort det. Eller sjekke om du kan få en takst på det, få utbetalt pengene -egenandel, kjøpe delene og utføre arbeidet selv, men du får ikke momsen tror jeg. Hvis du sender inn kvittering til forsikringsselskapet på produkter og tjenester som er kjøpt hos mva registrerte foretak så får du igjen momsbeløpet :) slik kunne man ihvertfall gjøre det før... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid.65 Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Hvis du sender inn kvittering til forsikringsselskapet på produkter og tjenester som er kjøpt hos mva registrerte foretak så får du igjen momsbeløpet :) slik kunne man ihvertfall gjøre det før... Det stemmer nok det når det gjelder delene, men mva på arbeid tror jeg ikke du får hvis du ikke er mva registert. Men ikke helt sikker på dette. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Fordelene med å gjør det slik er jo at hvis du har en takst på skaden hvor forsikringen kun dekker f.eks 8 meter list(en side), og denne koster 2000kr. Du velger da å gjøre jobben selv og jobben er taksert til 6000kr. Da har du totalt 8000kr - 4000 i egenandel som utgjør 4000totalt utbetalt. Hvis du da ønsker å bytte hele lista og du kan kjøpe denne for 4000kr kan du nok kreve momsen på hele beløpet for lista. Om det er helt etter reglene vet jeg ikke, men vil tro det er en måte å gå frem på for å få mest for penga :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.