perkar Startet 13.September.2010 Link til dette innlegget Startet 13.September.2010 Hei. Kalesjen jeg har på min Nidelv 24 er en Helly Hansen kalesje fra 2000. Den har behov for reparasjon i form av forsterkning rundt hull, sying ved glidelåser, nye borrelåser ved overlapper samt en test på om den er vanntett. Merker at det kommer noe drypp langs hver side bak. Spørsmålet er om det vil lønne seg å reparere dette med tanke videre bruk eller om jeg må grave i lommeboken og kjøpe en ny. Fikk en pris på ca 13.500,- for ny kalesje hos Jens Sagen/Helly Hansen Pro. Er det noen som har erfaring med reparerte kalesjer og hva dette har kostet alternativt om det er andre som kan lageny til en rimeligere penge. Mvh Per Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Omsøm kan du vel få fra 1500,- kroner og oppover... muligens også billigere vinterstid.. Absolutt verdt å koste på hvis den ellers er bra. Hvis den ikke er vanntett får du kjøre på med impregnering Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 En kan vel ikke regne med mer enn +/- 10 års levetid på en kalesje litt avhengig av ettersyn, bruk. Muligens kan en tyne ut et par år ekstra ved å ta en oppgang på sømmer, vinduer, vask og impregnering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.