erund Startet 13.September.2010 Del på Facebook Startet 13.September.2010 Har dere tips eller råd hvor jeg kan få tak i en god krabbekoker? Bor forresten i Bergen, men kan også handle på internett. Er et kun gasskoker som er å foretrekke, eller finnes det en kraftig elektrisk koker også? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Brodern Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 (redigert) Det ligger ihvertfall en krabbekoker på Finn.no. Sjekk ut linken til Maritim litt til høyre på siden her, kanskje de har ? Et googlesøk på krabbekoker vil gi deg mange treff http://verden.abcsok.no/index.html?q=krabbekoker&lr=lang_no RK smia i Oslo har en billig og bra sak til 500 kroner. Jeg har vært mye der pga hytta. God butikk med god service :) http://www.rk-smia.no/produkter/koketopper/2454-krabbekoker.html?flypage=flypage-ask.tpl Redigert 13.September.2010 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Geir Kallevik Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Coop OBS bygg, har dette hos seg. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 http://www.netthandelen.no/visProdukter.aspx?ms=2&ss=krabbekoker&pids=108914 Har kjøpt og testet denne. Meget godt fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 mekk har greie krabbekokere, Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 (link til krabbekoker på netthandelen)<> Har kjøpt og testet denne. Meget godt fornøyd Har kjøpt, men ikke testet så langt. Er det noen spesielt å huske på? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Har kjøpt, men ikke testet så langt. Er det noen spesielt å huske på? Tror jeg ikke ,var bare å pusle sammen og fyre ivei. Var god fres i gassbrenneren, så det gikk kjapt å få vannet på kok. Bør kanskje nevne at det er smart å vente med å ha i saltet til vannet koker. Da varer Gryta lengre Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Siden du bor i bergensområdet er kanskje Mekk Sotra og/eller Sotra Not og trål som er omtrent i samme bygget på sartor en plass å se etter krabbekoker? De har nå hatt tidigere i høst.. Sitér dette innlegget Link to post
Sydnes Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Mange gode forslag her, men skal du ha krabbekoker som varer resten av livet ditt, ...og dine barns, da må du satse på syrefast krabbekoker fra: http://www.bonngass.no/ de står ikke på denne nettsiden, men jeg har kjøpt flere av han som gaver til flere 40års dager. Denne kan du ha i nøstet hele året med salt på uten at den ruster Har selvfølgelig en selv også, og er veldig fornøyd. Den er også ypperlig til å lage fiskesuppe i, ....når du tar med hele kompis gjengen på havfiske De koster desverre flesk, så kanskje du kan skrive den på gavelisten til neste feiring MVH Sydnes Sitér dette innlegget Link to post
Vidar0 Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 (redigert) Har hørt om en som bygde en av en egnet vaskemaskin , den går på strøm... Redigert 14.September.2010 av Vidar0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Jada en gammel utrangert vaskemaskin med kokeprogram har jeg vært med og brukt....den kokte opp vannet før den saken i midten begynner å rotere frem og tilbake....Viktig å vite når den starter og slå den av rett før og la de trekke i vannet.. litt mye kaffedrikking med venner på terassen så fikk vi krabbesuppe.... Måtte hente mer krabbe...ble seint på kveld....heheheheh men nå snakker vi minst 15-20 år tilbake i tid... disse er vel bosset for lenge siden...eller? Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Har hørt om en som bygde en av en egnet vaskemaskin , den går på strøm... Helt enig, men det er viktig med en god sentrifuge - da blir det bare tørre og gode krabber... Knut Sitér dette innlegget Link to post
Lettrus Svart 15.September.2010 Del på Facebook Svart 15.September.2010 Har hørt om en som bygde en av en egnet vaskemaskin , den går på strøm... Gamle agitatormaskiner (store, runde toppileggere med løst lokk og "agitator" dvs propell/røredings i midten) var populære som krabbekokere. Men varmeelementet er vel bare rundt 2kw, så da kan det nok ta sin tid å få vannet på kok hvis de fylles helt opp. Fordelen er stor rustfri beholder og enkel fylling og tømming. Og ja, agitatoren tas ut. Sitér dette innlegget Link to post
Arnevb Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Gasservice har godt utvalg i krabbekokere. De holder til i Bergen, men selger også via nettbutikken: http://www.gasservice.no/default.asp?k=64&id=90&aid=181 Nå er det sesong, så det er bare å hive teinene uti! Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Legg merke til kw som brenner oppgis med. Det varierer mye!! Netthandelen sin er oppgitt med 14,9Kw. Mekk såg eg hadde med 4Kw. Eg har en koker fra netthandelen på vei. Er spent. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Eg har en koker fra netthandelen på vei. Er spent. Fungerer fint denne, har den selv og hatt den i gang 3 ganger. Stativet er nok ikke av beste kvalitet, en overkoking og malingen falsset av og så var det rustent med en gang. Men alt i alt bra fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Tor Tønnesen Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 VI HAR 3 TYPER KRABE/REKE/KREPSE KOKERE KAN LAGED ETTER ØNSKET VOLUM DI ER GASS FYRTE JEG KAN KONTAKTES PÅ TLF 40065233 Sitér dette innlegget Link to post
argghhh Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 VI HAR 3 TYPER KRABE/REKE/KREPSE KOKERE KAN LAGED ETTER ØNSKET VOLUM DI ER GASS FYRTE JEG KAN KONTAKTES PÅ TLF 40065233 JAVEL! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.