Jump to content

30 knop med Winrace 12 med 15 hk?

theman123

Recommended Posts

30 knop med 15hk er vel heller tvisomt. Har du overflate propell?eller heist motoren?

Har ikke overvannspropell men stål proppell. har hevet motoren så høyt at vis jeg gir på for fort tar motoren luft, vis du skjønner hva jeg mener :) motoren kan ligge på 6 000 omdreininger på full gass :)

Tviler litt på 30 knop med en 9.9/15 hk altså... Testa min hurricane 370 med 25 tohatsu her om dagen, og den spaserte 30,noe knop med 25 og orginal propell! Der kunna jeg ha heva den 2-4 cm og bytta pakning til 30 hk, bytta propell, så hadde jeg vel runda 40 lett, men motoren var ikke 100% så det ble bare med den ene turen til meg ;-( ;-( ..

Så er litt i tvil på 15 hk og en winrace 12 og 30 knop..

Hurricane 370 fer forresten en gammel Winrace konstrukson :flag_bp: Vil tro du kan få ca 40 knop på din winrace 12 du også, med den mercury 25 hk(?) med propellskifte, så litt heving :yesnod: Burde ikke være noe problem, bare du ikke har alt mulig dill-dall oppi båten som unødvendig batteri, cd-spiller, mange høytalere, lys, lanterner ++.

Det er ikke snakk om mere enn 1-3 knop nei tror jeg, går nok bra, men selv synes jeg det er best med lettest mulig båt, litt derfor jeg skreiv det ;) Selg kjørte jeg med 22 liters bensintank og batteriet bak sofaen på hurrien min, og det funka greit, fikk et bra baugløft og grei aks med det.. Jeg kjøte med 9x11(?) i diameter og stigning tror jeg, og hadde gått helt fint med en propell på 9x13/14 tipper jeg, hadde fått en mye treigere aks, men høyere topphastighet. Jeg tror hurricane 370 og en winrace 12 er ca like tung, så vil tro du også kan kjøre med vartfall 12 i stigning... Men det beste er å hive på motoren og prøve et par propeller, så ser du an turtallet, det sies at turtallet synker ca 200 omdreidniner/minutter pr. stigning.. så en jeg ville gått for en stålpropell og heva motoren til ca 2 cm over kaviasjonsplaten(?) og sett hva du får til fart da :) :smiley::yesnod::flag_bp:

Den må bestilles på høsten for Terjesen lager kun båter på vinteren, tok kontakt med Terjesen på Mail bare sjekk www.winraceboats.no så finner du alt du trenger å vite ;) betalte 35 tusen uten moto, for en ny båt er det ikke mye og d jeg skal si deg: DU KOMMER IKKE TIL Å ANGRE! :) båten er NYDELIG å kjøre og å se på ;) ligger nok noen på finn.no også ;) Lykke til ved eventuelt kjøp ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...