theman123 Startet 14.September.2010 Link til dette innlegget Startet 14.September.2010 Lurer enkelt og greit på om det er sant at jeg holdt 30 knop med 15 hester Johnson GT 05' mod på denne båten, eller om GPS måleren min er ødelagt? Har noen andre målt fart på denne båten med 15 hk? Her snakker jeg IKKE om løpsversjonen, Winrace 13. Takker på forhånd for svar! :) Sitér dette innlegget http://www.youtube.com/watch?v=Or4FkNgDEn0 - Video av skuta! Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 har ikkje testet slik båt, men i henhold til annonser eg meiner å huske ca 25 max. Men 30 begynner å bli gøy i så fall Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
68 GT Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Kommer litt ann på førerens vekt, Har ei 8 fots Terjesen jolle som gjør 22 Gps med 8HK og meg oppi ca 75 kg Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Terje Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 (redigert) Ikke umulig, har en Aquaquick med samme motor, den logger 28 med minstemann oppi, og 25 med meg. Hvis det da ikke er 26 knop, og GPS'en din viser miles. Redigert 14.September.2010 av Terje (see edit history) Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
theman123 Svart 14.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Ok takker for svarene :) da lurer jeg på om noen vet hvor fort den kan gå med min nylig inkjøpte Mercury 30 hk ? :) Sitér dette innlegget http://www.youtube.com/watch?v=Or4FkNgDEn0 - Video av skuta! Link to post
theman123 Svart 14.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Det er foresten en 2 takter Sitér dette innlegget http://www.youtube.com/watch?v=Or4FkNgDEn0 - Video av skuta! Link to post
withsmann Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 30 knop med 15hk er vel heller tvisomt. Har du overflate propell?eller heist motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Det er nok helt riktig. Hadde en slik for mange år siden og den gjorde 32 på min gps med gammel 15 hk evinrude, byttet senere til jonson 35 hk med 17 sst propell og gjore da 47knop. Kompis hadde 25 hk tohatsu med raicing propell og gjorde litt over 50 knop. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 GH 11 med 30 hk Yamaha 2-takter gjør nesten 30 knop med meg oppi, og jeg er en liten gutt på rett under 80 kg bare. Så 30 knop med 15 hk i en større (?) båt hørtes litt mye ut... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
withsmann Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Det er 2 forskjellige winracer vi ma snakke om... Det er i hvertfall den med 2 seter jeg prater om.. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 bilder kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Hvis du trykker på profilen, så har han båten som avatar Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Tenkte siden noen sier det finnes to forskjellige winracere, tenker da at bilde og kommentarer på de forskjellige hadde vært morro lesestoff for oss som vil lære mere :) Sitér dette innlegget Link to post
theman123 Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 30 knop med 15hk er vel heller tvisomt. Har du overflate propell?eller heist motoren? Har ikke overvannspropell men stål proppell. har hevet motoren så høyt at vis jeg gir på for fort tar motoren luft, vis du skjønner hva jeg mener :) motoren kan ligge på 6 000 omdreininger på full gass :) Sitér dette innlegget http://www.youtube.com/watch?v=Or4FkNgDEn0 - Video av skuta! Link to post
meldaln Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Tviler litt på 30 knop med en 9.9/15 hk altså... Testa min hurricane 370 med 25 tohatsu her om dagen, og den spaserte 30,noe knop med 25 og orginal propell! Der kunna jeg ha heva den 2-4 cm og bytta pakning til 30 hk, bytta propell, så hadde jeg vel runda 40 lett, men motoren var ikke 100% så det ble bare med den ene turen til meg ;-( ;-( .. Så er litt i tvil på 15 hk og en winrace 12 og 30 knop.. Hurricane 370 fer forresten en gammel Winrace konstrukson Vil tro du kan få ca 40 knop på din winrace 12 du også, med den mercury 25 hk(?) med propellskifte, så litt heving Burde ikke være noe problem, bare du ikke har alt mulig dill-dall oppi båten som unødvendig batteri, cd-spiller, mange høytalere, lys, lanterner ++. Sitér dette innlegget Link to post
theman123 Svart 16.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Har både cd-spiller, batteri, og en 8" sub så det er nok ekstra vekt ;) Burde jeg fjerne noe av det eller vil det bare være snakk om 1 knop eller 2 ? Sitér dette innlegget http://www.youtube.com/watch?v=Or4FkNgDEn0 - Video av skuta! Link to post
meldaln Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Det er ikke snakk om mere enn 1-3 knop nei tror jeg, går nok bra, men selv synes jeg det er best med lettest mulig båt, litt derfor jeg skreiv det ;) Selg kjørte jeg med 22 liters bensintank og batteriet bak sofaen på hurrien min, og det funka greit, fikk et bra baugløft og grei aks med det.. Jeg kjøte med 9x11(?) i diameter og stigning tror jeg, og hadde gått helt fint med en propell på 9x13/14 tipper jeg, hadde fått en mye treigere aks, men høyere topphastighet. Jeg tror hurricane 370 og en winrace 12 er ca like tung, så vil tro du også kan kjøre med vartfall 12 i stigning... Men det beste er å hive på motoren og prøve et par propeller, så ser du an turtallet, det sies at turtallet synker ca 200 omdreidniner/minutter pr. stigning.. så en jeg ville gått for en stålpropell og heva motoren til ca 2 cm over kaviasjonsplaten(?) og sett hva du får til fart da :) Sitér dette innlegget Link to post
theman123 Svart 17.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Ok, takker for gode tips :) Båten skal tilbake til Arendal for litt fiksing av sprekker i motorbrønnen, så jeg spør Terjesen selv hva han anbefaler da tenker jeg ;) Han burde jo vite! Sitér dette innlegget http://www.youtube.com/watch?v=Or4FkNgDEn0 - Video av skuta! Link to post
meldaln Svart 18.September.2010 Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 jepp, han burde vite hva propell du kan bruke ;) Kjøpte du båten nå i sommer? om du gjorde det, tør jeg å spørre hva en slik båt koster ny? Sitér dette innlegget Link to post
theman123 Svart 18.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 Den må bestilles på høsten for Terjesen lager kun båter på vinteren, tok kontakt med Terjesen på Mail bare sjekk www.winraceboats.no så finner du alt du trenger å vite ;) betalte 35 tusen uten moto, for en ny båt er det ikke mye og d jeg skal si deg: DU KOMMER IKKE TIL Å ANGRE! :) båten er NYDELIG å kjøre og å se på ;) ligger nok noen på finn.no også ;) Lykke til ved eventuelt kjøp ;) Sitér dette innlegget http://www.youtube.com/watch?v=Or4FkNgDEn0 - Video av skuta! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.