Tottodiver Startet 14.September.2010 Link til dette innlegget Startet 14.September.2010 Hei, Er det noen som har erfaring med Årø 33. Jeg tenker helst på sjøegenskaper for skråg. Er det en god båt å krysse over til England med? Det er gitt at motor og gir tåler turen. T Sitér dette innlegget Link to post
Stubben Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Hei. Jeg har en Årø33 1986 mod. med Ford Mermaid 275HK. Båten er stødig og god innasjærs, men jeg ville ikke gå over til England med den. Forøvrig ligger det en god beskrivelse av Årø33 i erfaringsdatabasen, Sitér dette innlegget Stubben. Pensjonist som nyter livet Link to post
Tottodiver Svart 14.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Er det lov å spørre om det er en motorbåt i denne størrelsen du ville reist over dammen med? T Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 (redigert) brude-egget :) men den hadde kanskje ikke motor ... Forøvrig går det fly til England nå. :) Redigert 14.September.2010 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tottodiver Svart 14.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Forøvrig går det fly til England nå. :) Ja men når man skal ha med 200kg dykke og uv videoutstyr koster det litt å fly. Dessuten er det ikke lett å fly til Scapa Flow, ei heller til malin head. :) t. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Viksund goldfish? Sitér dette innlegget Link to post
Stubben Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Hei. Det er sikkert flere 33 fotere som er egnet til å gå den strekningen. Jeg har ingen erfaring med disse farvann, men den forrige eieren, gikk til Shetland med båten og det gikk til slutt greit. Problemet var at han kom ut for stiv kuling halvveis og det var tildels svært ubehagelig. Årø33 er konstruert med flat bunn de siste 2-3 metrene akter, og det gjør at den er nesten umulig å få kontroll over ved sjøen inn 'aktenom tvers' eller direkte fra akter. Sjø forfra eller fra sidene er ikke noe problem. Til mitt bruk, i Ryfylke, er den suveren. Sitér dette innlegget Stubben. Pensjonist som nyter livet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.