Dagster Startet 14.September.2010 Link til dette innlegget Startet 14.September.2010 Hei Jeg prøver for tiden ut en 1997 Suzuki DT 4hk. Den er nesten ikke brukt (verifisert) og ser veldig fin ut for alderen. Jeg er tilbudt å kjøpe denne for 3000,- og jeg lurer nå på om den er verdt pengene. Jeg har byttet plugg, skiftet girolje og smørt den behørig. Den starter greit og går da fint på tomgang. Problemene starter etter at den er varmkjørt. Da vil den ikke gå på eller nær tomgang. Jeg kan choke den og deretter få den til å gå, men må da gi på ganske mye for å holde den i gang. Jeg heller litt til drivstoff/forgasser problematikk gitt symptomene, men jeg lurer også på om dette kan være symptomer på varmgang? Der er en grei kjølestråle men impelleren er nok neppe skiftet noen gang. Jeg har, naturlig nok, ikke lyst til å bruke penger på feilsøking på verksted (er lite teknisk av meg). Håper noen av dere har noen tips og råd! Mvh. Dag Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Kjøpte samme motor i sommer og hadde samme problem. 1) Bytt bensin, hvis gammel har vært på lenge(oljen levrer seg) 2) På min var velgerkrana mellom ekstern og intern tank irret opp, fant biter av denne i besinpumpa(membran) og gasser. 3) Drener og rengjør gasser. Hvis du kan få litt mekanisk hjelp av noen som har skrudd litt er dette en enkel jobb. En liten tur på verksted koster sikkert ikke allverden heller. Fin motor, lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.