fernanda Startet 14.September.2010 Del på Facebook Startet 14.September.2010 Jeg leter etter båt igjen, og denne gangen er det båt med fly, i størrelsen 35 - 40 fot, til et sted mellom 700.000 og 1.100.000.- Gjerne med noe jobb for å bli fin igjen. I denne forbindelsen mener jeg å ha lest at det ble laget noen Nord West kopier i asia på slutten av -80 eller førsten av -90tallet. Er det noen som husker hvilket navn de ble solgt under? mener det var et dobbelt navn, med størrelsen 37 bak... eks. Nord West 37. Har dere andre forslag tar jeg de gjerne i mot.... Takk for hjelpen. Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Eureka Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Må være South East 37 det da :) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Hvorfor ikke finde en "rigtig" Nord West 410, der trænger til lidt job og starte der...? Andy Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 Må være South East 37 det da :) Ja, det kan det kanskje være. Mener ihvertfall at dette ikke kan være langt unna... Skal forsøke å lete litt rundt det navnet. Takk Hvorfor ikke finde en "rigtig" Nord West 410, der trænger til lidt job og starte der...? Andy Helt klart en god ide, men de NW 410 jeg har funnet er for dyre for meg... Håpet derfor å finne en kopi som jeg kunne få rimelig, for så å fikse denne opp... Takk for svar.. Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Eureka Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 For å være ærlig, så var bare South East vill gjettning og som motsatt himmelretning enn North West. Også passer det bra i forhold til asias plassering i forhold til oss. :) Og som billigkopi så er det vel slike navn de velger :) Sitér dette innlegget Link to post
Anniken Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Hei, det kan vel ikke ha vært Euro Yacht?? Syns å huske at jeg har sett en for noen år siden som jeg syns var veldig lik NW? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 (redigert) Navnet du er ute etter er ROYAL YACHT tenker jeg.. bygde storebro kopier og bygger fremdeles fine båter .. her er en slik du tenker på kanskje?? kha shing Dette er ingen billig kopier.. snarere båter av høy kvalitet bygd i østen for det amerikanske marked.. akkuratt som alle trawlers mor.. Grand Banks som jo blir bygd i Taiwan Redigert 14.September.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
fernanda Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 Hei, det kan vel ikke ha vært Euro Yacht?? Syns å huske at jeg har sett en for noen år siden som jeg syns var veldig lik NW? Det var det! Euro Yacht, husker det nå. Takk for hjelpen. Supert. Kjenner noen til disse båtene? Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
fernanda Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 Hvorfor ikke finde en "rigtig" Nord West 410, der trænger til lidt job og starte der...? Andy Jeg var meget aktiv i en budrunde på en havarert Nord West 355 for en måned siden, det var mye jobb og utgifter på den, men kunne blitt en kjempe båt igjen. Synd den ble så dyr... Men Nord West interessen ble enda sterkere etter en nøye gjennomgang av denne. Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
nordwest1986 Svart 15.September.2010 Del på Facebook Svart 15.September.2010 Det var Euro Yacht som var navnet. Det var ikke kopier, det var Nord West sitt Asia eventyr, skulle bygge billige båter i Taiwan. I Euro Yacht serien var det bare 1100 fra Nord West, så hadde de noen større båter som var designet i Asia. Det var en annen kvalitet på disse båtene, enn de som kom fra Norge og Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 15.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2010 Det var en annen kvalitet på disse båtene, enn de som kom fra Norge og Sverige. Det mener jeg at jeg lest om i et båtblad for noen år siden. Vet du hva som er svakheten? er det med skrog eller inredning eller teknisk? Takk for svar. fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
nordwest1986 Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Hei, Jeg har også lest denne artikkelen på svensk, den lå ute på nettet før, men jeg fant den desverre ikke på google nå. Den store forskjellen var nok den norske versjonen ble bygget etter norske metoder og materialvalg og de som ble bygget i Asia ble bygget etter lokale metoder og materialvalg. Når du kom ombord i disse Asia båtene fikk jeg samme inntrykk som de andre Asia båtene ga. Det ligger en av disse Asia bygde 1100 på finn i dag(byggeår 1989). Du kan se litt på bildene av denne båten. Min vurdering av disse båtene er rent visuelt igjennom prøvekjøring av prototypen fra Norge og en versjon fra Asia på sent 1980-tallet hvor jeg så endel materialvalg og utstyrsvalg som var etter min vurdering bedre på den norske båten. Jeg kjenner ikke til om det er noen svakheter eller kvalitetsforskjeller på skrog etc. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 16.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2010 Det ligger en av disse Asia bygde 1100 på finn i dag(byggeår 1989). Du kan se litt på bildene av denne båten. Jeg så denne båten, hva tror du kan være riktig pris på denne? Jeg mener selv at den må være overpriset noe, da det ikke er en ekte NW og den begynner å bli gammel kanskje? Kjenner ikke båten ut fra annet enn bilder og tekst... Det ble vel også laget noen tidlige utgaver av Nord West 355, før NW overtok formene? Mener de var et par fot kortere og ikke hadde så mye teak inni. Kjenner du noe til de båtene? Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
nordwest1986 Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Beklager jeg vet ikke hva riktig pris skal være. Jeg kjenner ikke den svenske historien så godt, men det var Benny M. som kjøpte formene, men da het vel selskapet Benny's Båtbyggeri eller noe ligende. Jeg tror selskapet bare skiftet navn til Nord West Yacht, men som sagt denne delen av Nord Wesr historien kjenner jeg ikke så godt. Lykke til med båtjakten og eventuelt båtkjøpet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.