ray Startet 14.September.2010 Link til dette innlegget Startet 14.September.2010 Hei Vi har gått lei campingliv kombinert med dagtur båt. Ønsker nå å selge alt sammen og kjøpe inn en turbåt på ca 35 fot. Princess 35 er igrunn drømme båten , men sammsvarer ikke helt med vårt budsjett Er det andre båter som blir nesten det samme? både med løsninger innvendig og utvendig. Har også ønske om dobbelinnstallasjon og diesel. Og som er i en litt lavere prisklasse, har ikke lyst på noe eldere enn 1990. Vi er 2 voksen og 2 tennåringer, minste mann er 175cm og lengste 195cm:confused:, så vi trenger litt plass. Noe gode forslag der ute?? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Luco Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Her trenger vi flere opplysninger... Skal ungene ha hver sin lugar? Max pris? Min fart? Aksling/agregat? Da ska du se det kommer forslag.. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Obs var litt snevert med info der ja.. Ønsker som sagt dobbelinstallasjon og etter det jeg har lest her inn er det vel aksling som er tingen. Marsj fart på ca 20 knop. Hadde vært fint med egen luggar/kabintil unga som inneholder 2 enket senger, køyer ingen hindring. Vi vil også ha lukket båt, med fly hvis mulig. Pris avhenger litt av hva vi får igen for det vi skal selge, men ca 750.000.- mulig noe høyere. Etter å fa fokusert på daycruisere i 21 til 25 fot flere år er kunskapen om hva som finnes heller liten Vi har sett endel på P35 og den er egentlig en innertier etter våre ønsker, men de finnes jo ett hav av fine båter der ut. Trenger bare noen tips om disse. Vet ikke om dette er mulig å få i en 35 foter til den prisen men vi håper da.. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
BårdK Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Dobbeltinnstallasjon, marsj på 20 knop, ikke eldre enn 1990 og 35 fot er en vanskelig kombinasjon til rundt 3/4 mill tror jeg. Godtar dere litt saktere fart ville jeg ha sjekket ut en noe eldre trawler. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Er en del eldre Skorgenes 340 men vet ikke om de ble levert med dobbel installasjon. Litt liten flybrigde kansje... Sitér dette innlegget Link to post
Ulven71 Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Hei Kan meget trygt anbefale en Maxum 3000, riktignok "bare" 30 fot, men er vel nærmere 33-34 i "europeiske". Kanskje du må opp noe for å få den med dobbeltinstallasjon. Ønsker du mer info om båten, send meg en PM Lykke til med båtkjøp Oj, så gjennom kravene dine, det er ikke akslinger, og er dobbeltseng i stikklugaren.... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Det er slett ikke lett å finne det du ser etter til en pris et stykke under milionen. Jeg gjorde et kjapt søk og kom opp med EN båt. Princess 38 Om du firer på kravet til aksling finnes det noen Baylinere: Bayliner 3258 Bayliner 3688 Det finnes en SUN 33 og en Enes Nordcruiser 3700 Ellers er det jo noe å velge i blandt stålbåter, men da som regel med aktercabin og selvfølgelig deplasement-fart. Stor plass er det dog. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
nordan family 27 Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Her er vel både Fairline 36 og P 35 innen rekkevidde? Når båten skal være nyere enn 1990 tror jeg du snevrer inn utvalget fort. Av eldre alternativer: Det var for litt siden to Fairline 36 i markedet for omlag 800'. Riktignok ikke aller mest utstyrt - men det kan man jo ta etterhvert. Utfra hva jeg lagret på så tror jeg ikke disse ble solgt. Og av de P 35 som er i markedet kan det vel være prutningsmuligheter - noen har jo vært avertert på 800 tallet. Det ligger vel fremdeles en eller to Princess 414 på 800 tallet.FM 35, Fm 33 / Årø 33 er også romslige båter i prisleiet. Så er det jo MANGE Scand 32 Atlantic i markedet om dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Hvis du titter over til UK så finner du garrantert Princesser,Fairliner,Birchwooder,Sealiner etc med aksler nyere enn 1990 og 2 motorer.. Markedet der nede flommer av tidlig 90 talls båter som er tildels trege og bli kvitt.. du pruter fint 20%++ på prisene og går den hjem selv som flere her inne har gjort. Et godt sted og begynne og søke er her : The yacht market Siden du får opp er sortert for følgende: Fot 33-41, År 1990-96, Fuel Diesel, Flybridge, Som du ser så har du ca 6 sider og kikke på.. prisene er sortert stigende Lykke til Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Thorlyn Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Du kan jo gjøre Norge og Draco fantastene en tjeneste og få denne sjeldenheten hjem igjen Draco Opal Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tine IV Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 og få denne sjeldenheten hjem igjen Draco Opal Nå finnes det jo en her på BP fra før av da,den er vel også tils mener jeg ;o) Men vil du ha en ok båt to lugarer å to motorer ,men ikke har budsjett til over millen. Bare å kjøpe min da,da får du en båt som er sånn nogenlunde i vater når det gjelder det meste av utstyr å plass i den klassen ;o) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Halvor Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 (redigert) Ligger en P 35 2 kabinversjon på blocket.se nå til 895000 SEK. Med dagens kurs blir det 767988,6 NOK. Trekk fra litt til i pruting så er du der. Vil vel tro at du har sett denne, men tenkte jeg ville nevne det. Halvor Redigert 16.September.2010 av Halvor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 + moms og hk-avgift så blir det en veldig drøy million Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Halvor Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Det er helt riktig. Derimot, hvis Rinker lar båten ligge i Sverige slipper han avgiftene. Skulle ha nevnt det i innlegget mitt. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 + moms og hk-avgift så blir det en veldig drøy million Å da kan du jo kjøpe min som ligger på vannet med norsk reg. nummer og er sånn nogenlunde på stell. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23850897 Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 17.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 (redigert) Ligger en P 35 2 kabinversjon på blocket.se nå til 895000 SEK. Med dagens kurs blir det 767988,6 NOK. Trekk fra litt til i pruting så er du der. Vil vel tro at du har sett denne, men tenkte jeg ville nevne det. Halvor Har sett denne Halvor. Frister veldig, men har ikke solgt enda: Hensikten min med denne tråde er å få innspill på hva som finnes der ute, fordi vi kun har fokusert på daycruiser nå i mange år. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal se etter, det som ser kjempe aktuelt ut på bilder kan vise seg å være feks 170 cm takhøyde ved oppmøte Takker for veldig mange fine tips her, har funnet mye info om disse og kan derfor elimimere/lete videre på det som faller i smak. Tar gjerne i mot flere tips hvis dere har. PS: jeg skal ikke kjøpe nå, må få solgt det jeg har først. Redigert 17.September.2010 av Rinker 232 (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ray Svart 17.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Hvis du titter over til UK så finner du garrantert Princesser,Fairliner,Birchwooder,Sealiner etc med aksler nyere enn 1990 og 2 motorer.. Markedet der nede flommer av tidlig 90 talls båter som er tildels trege og bli kvitt.. du pruter fint 20%++ på prisene og går den hjem selv som flere her inne har gjort. Et godt sted og begynne og søke er her : The yacht market Mye spennende båt i finne der ja, noen som vet hva som til kommer av avgifter osv. ved innførsel til Sverige, (som svensk båt) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Thorlyn Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Ja det kan jeg fortelle deg.. INGENTING så lenge det ikke er en TAX free båt-- Derfor så skal du IKKE handle båt i SVERIGE til nesten NORSKE priser.. du skal handle i UK eller syd europa og innføre den GRATIS til sverige. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
ray Svart 17.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 (redigert) Dette høres jo nesten for godt ut til å være sant, kommer det ikke på svensk mva engang??. Takker Thorlyn Redigert 17.September.2010 av Rinker 232 (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Thorlyn Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 (redigert) Nei det kommer ikke svensk MVA på båten så lenge båten er momset et annet sted i EU. Eu borgere kan fritt kjøpe båt hvor som helst i Europa uten at det tilkommer noan avgifter eller MVA.. Er båten derimot kjøpt i krotia,channel islands etc så er båtene EX vat.. da må disse momses inn i et EU land for og fritt brukes der.. Det er ofte disse båtene og båtene som har gått i næring som er fine og ta til norge da du slipper "dobbel mva".. Det skal dog nevnes at prisforskjellen mellom en Tax båt og an EX tax båt ikke er så stor ofte.. Det er en grunn til at Marieholm marina i Strømstad nesten utelukkende har norske kunder med EU båter.. Ryktet sier at tollsjefen i Østfold også har sin båt der.. det er dog viktig og huske på at du med en EU båt så kan du IKKE ta denne på ferie inn i norsk farvann... da kommer det avgifter på den tvert.. mange som har blitt stoppet oppe i hvaler slik.. Ta denne princess 35 en for eks.. : princess 35 Den skal de ha £65000 for noe som er ca 610 000,- nok med dagens kurs.. pruter du 15% på den så betaler du 520 000.- for den pluss hjemreise til svenskehavn.. som vil utgjøre en 20-25 lapper Redigert 17.September.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Halvor Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Nei det kommer ikke svensk MVA på båten så lenge båten er momset et annet sted i EU. Eu borgere kan fritt kjøpe båt hvor som helst i Europa uten at det tilkommer noan avgifter eller MVA.. Er båten derimot kjøpt i krotia,channel islands etc så er båtene EX vat.. da må disse momses inn i et EU land for og fritt brukes der.. Det er ofte disse båtene og båtene som har gått i næring som er fine og ta til norge da du slipper "dobbel mva".. Det skal dog nevnes at prisforskjellen mellom en Tax båt og an EX tax båt ikke er så stor ofte.. Det er en grunn til at Marieholm marina i Strømstad nesten utelukkende har norske kunder med EU båter.. Ryktet sier at tollsjefen i Østfold også har sin båt der.. det er dog viktig og huske på at du med en EU båt så kan du IKKE ta denne på ferie inn i norsk farvann... da kommer det avgifter på den tvert.. mange som har blitt stoppet oppe i hvaler slik.. Ta denne princess 35 en for eks.. : princess 35 Den skal de ha £65000 for noe som er ca 610 000,- nok med dagens kurs.. pruter du 15% på den så betaler du 520 000.- for den pluss hjemreise til svenskehavn.. som vil utgjøre en 20-25 lapper Alt dette er helt riktig pr. i dag. Har hørt noen rykter om at det skal bli anledning til å feriere i Norge med EU båt eid av en nordmann ved å dokumentere inn- og utreise. Har noen hørt samme rykte? Kan forøvrig slutte meg ytterligere til Thorlyn`s utsagn ved å opplyse om at jeg har en bekjent i Sverige som i sommer hentet seg en P 35 fra Scotland for kr 480000 SEK! Ja - båten trenger store oppgraderinger og det er drev på den. Allikevel et godt utgangspunkt hvis tommeltottene har litt avstand. Har akkurat skaffet meg arbeid i vinter på en P 35. Båten har gått i Frankrike og inneholder så mye dieseldyr og annen f.....skap at en kan gre dem mothårs uten at de blir tamme av den grunn. Selgeren opplyste til meg at dersom man skal handle båt i EU holder det ikke med mailkorrespondanse. Man må reise til marinane med flere båter "på hånden" og være i økonomisk stand til å handle. Kan også bekrefte dette da jeg sendte ut 12 stk mailer på P 35èr i Europa. Fikk svar av to meglere. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 (redigert) Billig Thorlyn? Tjaaa?? La oss si at du klarer å prutte ned denne til 520´som du sier. Da blir regnestykket: 520´ 25´hjemtransport 10´besiktigelser 22´HK avgift 142´Moms 40´winch 20´septiktasnk 30´omtrekking 50´varmer Totalt utgjør dette 870´ Jeg har sikkert glemt en del også i farta. Jeg vil påstå at du kan gjøre en bedre handel her i landet hvis du er ute etter en pre -91 modell med dinetteløsning. Båten har sikker også original varmtvannstank som en kan sette på utbyttingslista. Tror også det er en grunn til at de ikke beskrev eller la ved bilde av gasskjøkkenet. Dieseldyr får du sikkert med på kjøpet , og det veier kanskje opp en del Båter i det lavere prissjiktet som P35 tror jeg det er lite å hente på ved å ta inn fra England. Dyrere båter derimot er det fortsatt mye å hente på. Min mening. Lagt til. Ser jo nå at båten også mangler kalesje bak og over flybridge. Legg på min 30´så runder vi 900´++ Redigert 17.September.2010 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
beauty of aqua Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 lurer på hvilken du mener rem Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
REM Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 (redigert) Jeg boa?? Jeg har da ingen pre -91 for salg med dinetteløsning Forøvrig er det min mening at dinetteløsninger er bortimot umulig å selge i dagens marked. P35 mfl. var tidligere en båt designet til formuende og kanskje tilårskomne ektepar uten småbarn som en ideell langtursbåt for to. Idag er prisene sunket så lavt at båtene med ett er blitt overkommelige for småbarnsfamilier. Disse etterspør minimum fire faste sengeplasser selvfølgelig. Redigert 17.September.2010 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
klossen Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Noen som vet om man må ce-merke båter som tas inn fra england ? eller er det "kun" mva og hk avgift Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.