Halvor Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 (redigert) Så vidt meg bekjent er CE merking aktuelt fra 1998? Da mener jeg at båten skal være CE merket selv om den kommer fra England på båter etter 1998. Om jeg forsto deg rett? Halvor Redigert 17.September.2010 av Halvor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
klossen Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 ok så om jeg henter en princess p 35 91 mod fra england så slipper jeg ce-merking ? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 (redigert) Du har noen gode poenger Rem selv om Winch til 40 lapper var vel drøyt.. En inside fra Ilas komplett med rulle,anker,kjetting,fjernkontroll og hele hopprennet betalte jeg senest i aug 21 000.- for. septik komplett med slanger,pumpe etc ligger på 6000,- da har du ny driter au.. Varmer type Eberspacher komplett ligger på 20 lapper.. dette er self pluss montering i alle priser.. Men jeg tviler vel på at folk med 10 tomler kjøper seg eldre princesser. Man må selvsagt både innspisere og være nøye i sine vurderinger før man kjøper i utlandet.. (da mye av det eldre er for restaureringsobjekt og regne og lukter gjærne mugg og annet f..skap så totalrenovering må til.. Slike sletne P35 for eks går i innbytte til megler der nede for under £35000.- Selv så kjøper jeg IKKE båter UTEN must utstyr som Pysevisp,Varmer,Autopilot. septik er ofte dårlig etter 5-7 år uannsett så det må man gjærne bytte både her hjemme som borte.. Priseks som jeg ga var av en fritt funnet båt levert til Sverige siden trådstarter vuderte dette.. Det tilkommer ingen CE merking på båter fra UK såsant de er bygd i Europa og ikke gråimport fra USA el lign. Ja du trenger ingen CE merking av en 91 mod princess fra UK eller resten av europa Redigert 17.September.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
REM Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Tommelfingerregel er vel at kostnadene dobles hvis du må ha folk til å gjøre installasjonen for deg. En winch til 20K blir da fort til 40K. Gjør du det selv blir det selvfølgelig billigere. Uansett tror ikke jeg det er noe særlig å tjene på å importere båter i dette prissegmentet. Dyrere båter derimot Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Thorlyn Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Du har veldig rett i det du sier REM jeg er langt på vei enig med deg. Nyere og større båter er det flere hundrede og tjene på og hente over.. gjærne de som har fått litt lite kosmtisk stell.. for de som kan se forbi møkka da er det gode penger og hente.. Det er en grunn til at Stavanger marinesenter henter såpass mye båt.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
ray Svart 18.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 Alt dette er helt riktig pr. i dag. Har hørt noen rykter om at det skal bli anledning til å feriere i Norge med EU båt eid av en nordmann ved å dokumentere inn- og utreise. Har noen hørt samme rykte? Halvor Pratet med en i tollvesnet sent i sommer som hadde hørt att det var mulig å få til dette. med du må ta direkte kontakt med tollkontoret i Fredrikstad, (Østfold) Var vist så vitt han bekjent 1 som var på 2 ukers ferie med båten sin i Norge i sommer. Men han hadde ikke sett noe av dette på papir! Interesant dette med å hente båt i UK da. Må jo også nevne att halve moroa med båt er det du kan drive med på vinterstid med montering av utstyr og utbedring båten. Og når det kommer til slike ting er det ikke noe som er umulig, det umulige tar bare litt leger tdi:smash: Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ray Svart 18.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 En liten tur OT. Er det lov å linke til egen finn annonse i signatur feltet?? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
kes Svart 18.September.2010 Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 Som en tommelfingerregel kan det legges til ca. 35% på fakturaprisen ved import fra UK til Norge. Det er denne satsen de fleste meglerne bruker ved import. Da er kun skatter, avgifter, klargjøring til transport og transport tatt med. Som Rem skriver må en ta med i betrakning at det må foretas en del utbedringer/utskiftinger av utstyr i forbindelse med import av eldre båter fra utlandet. I mitt tilfeller utgjorde dette kr. 135.000 i tillegg til fakturapris og importkostnader. En båt med fakturapris tilsvarende NOK 500.000 i UK kan derfor fort havne opp i 850 - 900.000 før du og familien smiler fra øre til øre. Og som Rem også skriver: Hold deg borte fra dinettutgaven av P35 hvis du ikke vil bygge om selv. Fra meg vil du få 2 gode råd tiL: Hold deg langt borte fra drevutgavene med VP40 motorer. Dette gjelder for så vidt også akselutgaven med samme motorer hvis du ikke aspirerer til å bli stjernekikker. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 18.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 Takk for di 2 rådene kes , de vil bli fulgt , hvis det blir P35 da Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ray Svart 24.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Har nå vært på omvisning og en prøvetur i princess 35. Det er en knall båt som har alle egenskapene vi er ute etter. Så hvis salg og dermed finansene går i orden har vel valget falt på P35. Bare å smøre seg med tollmodighet Takker for alle innspill. Og en stor takk til Halvor Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Halvor Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Da blir det spennende fremover. Kanskje det blir en liten UK tur på oss? Halvor Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 30.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Det er ikke umulig att det blir en tur nei. Hadde vært moro det Halvor. Følger også med på det svenske markedet. Men jeg vil ikke engasjere meg for mye enda, blir bare umulig å ha i hus da. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Halvor Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Og hva er det som sier at fruen din skal ha det noe annerledes enn andre båtfruer?...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.