bjoris Startet 14.September.2010 Link til dette innlegget Startet 14.September.2010 Tilfeldigheten vil ha det til at det blir guttetur til London kommende helg... Dermed er jeg bare nødt til å nytte muligheten og svikte resten av gruppa en dag... Det blir fredagen ser det ut til, jeg får vel 6 timer på messa og innser at det blir altfor lite, men, men... Det er det jeg får ut av det Noen som har vært der i år, noe spesielt jeg bør få med meg? Har ikke hatt så mye tid til å sette meg inn i hva nytt som er der, men det er vel det meste, Elan 350 skal jeg se, Hanse 355, 445, Jeanneau 409 og ellers mest mulig av det vi ikke får se på Norske messer... Gi jeg gjerne tips, planlegger å ta med et skikkelig kamera... så i neste uke skal jeg vel kunne få presentert en del bilder hvis ting går som planlagt...:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
FRI Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Jeg skal over Bjoris, gleder meg som en unge. Skal jo handle ny båt igjen. Snakker med deg senere om kanskje å låne kartene dine fra Greifswald Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 (redigert) Ja, da er jeg tilbake og kan skrive under på at dette var en god opplevelse, her var det bare å velge å vrake i hva en ville se på, lite folk (fredag ettermiddag) så jeg fikk med meg det meste av større seilbåter på de 6 timene jeg hadde til rådighet, liten tid til utstyrsstandene, her var det veldig mye, men taxisjåføren mente messa var mye mindre nå enn før, stor nok for meg iallefall. Snakket med noen seilmakeren og det er tydeligvis rimeligere å få lagd seilet i England, KEMP kunne lage et Aramidseil med Tafeta til 26.000 da er det ex UK mva og inkl. NOK mva, men eks frakt. Elvstrøm skulle ha 35.000 for samme produkt, har ikke peiling på KEMP, men de gav et svært godt inntrykk. Fikk også andre lavere tilbud, men mer skeptisk til disse, har ellers ikke fått sett så mye, noen fikk jeg bare kort av og må sende epost med spec først. Uansett, det blir nok ikke enda ett nytt seil nå, selv om jeg gjerne skulle hatt ett... for lettvind... Av båter syns jeg Dehler 35 og ikke minst 45en var digg, Sense 50 var jo virkelig en vannvittig skute, virket mye større enn f.eks XC50 som likevel er fantastisk flott. Ble litt skuffet over Elan 350 innvendig, litt plastikk følelse, selv om båten nok er utrolig moro å seile. Da likte jeg mye bedre Dehleren:) Bavaria 40en var også en grei sak, litt kjiip og kjedelig innvendig, men prisen antar jeg er god. Kanskje ikke helt overbevist av Jeanneau 409, Hanse 445 syns jeg var flott, Hanse 355 var også blitt fin, men f.eks inngangspartiet var nå blitt lovlig kjiipt f.eks det er spart både her og der ifht før. Ellers var det artig å være ombord i en ny sak frå Sør-Africa, kul båt med ekstrem romfølelse til å være 37 fot, Pazer 376, artig sak i Epoxy, 4,8 tonn, men 200` pund var ikke rimelig... Arcona har jeg aldri sett, nydelige båter, men kom meg ikke ombord der, ble litt hastig rundt om. Ellers var det jo gøy å se disse digre Bordoux 60, digre Southerly mfl... Vel, om noen skulle ha behov for bilder av en eller annen båt så er det bare å gi en lyd, tok vel ca 150 bilder:) PS FRI! Det lå en sånn liten sak som du har bestil der, utrolig god pris om dagen på den og en nydelig båt...:) Hvis noen lurer så har jeg sett på èn motorbåt, Beneteau 34 Swift, om det en gang ikke blir seilbåt så er dette en meget interessant sak, har tatt en bunke bilder... ellers noen av disse monsterbåtene, Sunseeker 40M, Prinsess 85V og hva nå alt denne styggedommen heter:) Redigert 21.September.2010 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
FRI Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Båten er kjempe fin den, har bestilt en litt mer oppgradert utgave en den som lå i Southampton. Det var en 2010 mod. Gleder meg veldig nå til påsken neste år. Ringer deg litt senere, har en del spørsmål i forbindelse med hentingen. Uansett så synes jeg det var en veldig fin messe, passe stor, og imøtekommende selgere selv på de 2 siste dagene av messa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.