spilli Startet 14.September.2010 Link til dette innlegget Startet 14.September.2010 Har så smått begynt å tenke på motorbytte. Har en MD 21 A. Motoren fungerer greit, men den er i grunnen for liten til båten. Men hvordan finner man ut hva som passer best inn uten å må bygge om for mye? Ser for meg at det er akslingen som bestemmer hvor høyt, eller lavt motoren kan plasseres. Har jo allerhelst lyst å benytte samme aksling. Er det noen der ute som har erfaring, eller som akkurat har byttet så tar jeg gjerne mot råd og tips. Mvh spilli Sitér dette innlegget Link to post
Robert S Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 (redigert) Tenk på hvor lenge du skal ha båten, og hvor mye fritid du har ........ :) Du får nok verken pengene eller timene igjen :) Redigert 14.September.2010 av Robert S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Hei Du sparar mykje arbeid og pengar med å bytta til ein motor der du ikkje treng å bygga om fundamentet. Det kryssar det at du sjølvsagt ikkje bør setja inn VP. Det er fleire motorprodusentar som leverar motorar som skal passa til VP seglbåtdrev. T.d. Beta Marine (mariniserte Kubota) og Vetus (marinisert Mitsubishi). Eg hadde òg sjekka ut Nogva Nanni (marinisert Mitsubishi?) Vurder òg om du kan få meir kraft ved å bytta til ein betre propell. Då kan du kjøpa ein mindre og rimelegare motor. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.