Jump to content

Bytte innenbordsmotor (MD21) med ny, hva er viktig å tenke på?

spilli

Recommended Posts

Har så smått begynt å tenke på motorbytte. Har en MD 21 A. Motoren fungerer greit, men den er i grunnen for liten til båten. Men hvordan finner man ut hva som passer best inn uten å må bygge om for mye? Ser for meg at det er akslingen som bestemmer hvor høyt, eller lavt motoren kan plasseres. Har jo allerhelst lyst å benytte samme aksling.

Er det noen der ute som har erfaring, eller som akkurat har byttet så tar jeg gjerne mot råd og tips.

Mvh

spilli

Hei

Du sparar mykje arbeid og pengar med å bytta til ein motor der du ikkje treng å bygga om fundamentet.

Det kryssar det at du sjølvsagt ikkje bør setja inn VP.

Det er fleire motorprodusentar som leverar motorar som skal passa til VP seglbåtdrev. T.d. Beta Marine (mariniserte Kubota) og Vetus (marinisert Mitsubishi). Eg hadde òg sjekka ut Nogva Nanni (marinisert Mitsubishi?)

Vurder òg om du kan få meir kraft ved å bytta til ein betre propell. Då kan du kjøpa ein mindre og rimelegare motor.

Lykke til.

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...