Jump to content

Hva bruker dere på propellen?


Arild81

Recommended Posts

Litt første info. fra "klister rapporten".

.....

På propellen prøver jeg fortsatt klister. Det fungerte meget bra (på samme båten ble den bare blankpolert året før og det ga mye rue).

På akslingen satt trolig ikke klisteret godt nok fast så her vurderes drevspray som en grunning med klister over

 

Jeg tror at grunnen til at akslingen grodde med rur er at den ble for stillestående slik at ruren klarte å spise seg gjennom behandlingen og feste seg, mens på propellen ble disse jevnlig spylt bort.

 

Men hyggelig å se flere med samme klister-erfaring!!

:sailing:

 

PS: Hadde jeg vært kremmer nok skulle jeg kjøpt opp masse klister, gitt dem nye etikette og solgt dem som SUPERSHIELD for propellers og solgt dem for 5x innkjøpspris. Det er jo ofte slik overprising av alt til båt...

:giggle:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Årets resultat,selv med nesten utbrukt båt i august, september og oktober:

 

aksling.jpg

 

Var ikke en gang behov for skraping midt på sommeren, så jeg fortsetter med dette: maskinpolering av autosol på propell, og jotun nonstop på aksling.

 

Nabobåten hadde faktisk enda mindre groe på propellen - der var det brukt hempel 555

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...