Jump to content

Solseng til Tresfjord 28

Ms Fortuna

Recommended Posts

Handlet en god gammel Tresfjord 28 på vårparten i år og har registrert at endel andre med samme type båt har solseng som dekker hele akterpartiet ute. Spørsmålet er om noen har tegninger, beskrivelser, bilder e.l. som viser hvordan dette er laget/satt sammen hvis jeg må lage til dette selv.

Selvsagt hadde man blitt svært glad hvis noen hadde slikt sett å selge. Fargen er uviktig, da alt skal trekkes om i løpet av vinteren allikevel.

lindoeya_003.jpg

Her et bilde av en slik solseng akter fra en annen båt

95_1749808185.jpg

Setter pris på all hjelp her, slik at familiens kvinnelige deler kan få utfolde seg når solen atter er tilbake.

Mvh

Knut Lorentzen

brovingen.no

Her er noen bilder fra Tresfjorden min, da jeg solgte den.

Bak er det en "Stiv pute", altså en plate med skumgummi og trekk. Den henger i spor på siden:

p9230123.jpg

Foran den er det to plater med henglsete bein. Beina er egentlig bare plater de også. En ganske ustø konstruksjon, men det står innimellom benkene så det går greit. Oppå der er det to løse puter.

p9230124.jpg

For demontering: De 2 løse putene fjernes. Platene fjernes og beina vippes inn. Den harde puta bakerst fjernes. Alt får plass i barnesenga foran.

De delene til å vippe ned har du vel? Det er de delene som du ser på begge bildene, med ett bein forrest og en "slåe ?" som den festes med bak, hengslet på sidene. Her nedslått:

p9230115.jpg

Gerhard

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...