Tom Ames Startet 16.September.2010 Link til dette innlegget Startet 16.September.2010 Hei, vi vurderer å kjøpe oss en brukt Uttern C68. - Hvordan vil farten være og hvor lett er det å komme opp i plan med 1.7TDI motoren, hvis man er 6-7 voksne ombord? - Hvor stor dieseltank er det? Søkte raskt på nett, men fant det ikke. - Så det var klaget litt på motorstøy. Er det noen som har etterisolert motorrom og har erfaringer med dette? - Er det noe man bør se etter, når man skal prøvekjøre en brukt C68? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Ames Svart 17.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Noen som vet hvordan den er å få i plan med 1.7 liters motor når man er 6-7 voksne ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Jeg har aldri prøvekjørt denne båten - men jeg vurderte den ganske nøye for noen år siden. Vi endte opp med en Nidelv 690 med 1,7TDI i stedet. Den båten var vi veldig fornøyd med Jeg hadde 7 voksne ombord - og etter litt om og men kom vi i plan. Hadde flaps på denne båten - og det hjalp veldig på planingsterskelen. Vær obs på at det er en del av disse motorene som sliter med at de belastes for hardt - det har vært noen skjæringer. Waste gate på turbo er også et svakt punkt har man erfart etterhvert. Ha motorskadeforsikring på båten er min anbefaling Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Er flere C68 i havna her, alle med 200hk. Tror nok 1.7'en kommer til å slite tungt med 6-7 personer, med mindre man har på en ekstra lett propell. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bitteliten Svart 17.September.2010 Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Først nå at jeg la merke til at det var C og ikke D 68. Jeg tror D68 blir for tung for den lille dieselen. Luftmotstanden er stor også med den høye hytta. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Ames Svart 17.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2010 Hei, takk for svar. vi så på en C68 i ettermiddag. Den var litt trangere enn vi trodde (og eieren orket ikke ta båten ut på prøvetur). Så vi kjøper nok ikke den. Men vi har ikke helt slått fra oss denne typen. Men når båtfeberen herjer, så strekker man budsjettet sitt litt etter litt og utvalget av båter blir større.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.