Båtleteren Startet 16.September.2010 Link til dette innlegget Startet 16.September.2010 Hvordan er kvaliteten på GM Peninsular (rundt 300 hk), og er deletilgangen grei? Har ikke hørt/lest så mye om disse maskinene. Hvilket drev bruker å pares med slike maskiner, eller er det hovedsaklig aksling? Båtleteren Sitér dette innlegget Link to post
rah Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Deler til Peninsular motorer fås hos DP Filterteknikk. http://www.dpgruppen.no/spa-parts-for-peninsular-engines/ Der er glimrende service :) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Går vel ikke for å være det mest driftsikre nei. Vært en del tull med havarier og annet. Ville ligget unna og funnet noe annet i stedet for Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Skipper Worse Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Vær obs på at mye som selges som "Peninsular" er gråmalte garasjemariniserte katastrofeprosjekter. Det er få motorer det lures og trikses så mye med som disse. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 (redigert) Jeg vil imøtegå påstandene om at dette skal være dårlige motorer. GM satte sine første V8 diesler i produksjone på 1970-tallet. Det var et katastrofeprosjekt med en konvertert 5,7L bensinmotor. Dog var den så bra at man satte i produksjon en 'ekte diesel', 6,2L. Denne motoren kom i flere utviklingsteg, og var befengt med en del topplokkproblemer. Peninsular startet sin produksjon med basis i denne motoren. Siden har GM fortsatt linjen med en 6,5L og den siste som heter GM Duramax. Frem til i dag er det derfor en utvikling på mer enn 30 år som har fulgt basismotoren. Det Peninsular gjør, er å marinisere denne motoren. De skifter ut fronten på motoren for å få inn andre pumper, bytter bunnpannen til en som er meget større, etc. GM selv leverer dieselpumper (Stanadyne) som harmoniserer med forskjellige bruksområder og kraftuttak. Dette skulle derfor være en av de mer gjennomprøvde motorkonstruksjoner som har blitt levert. Motorene brukes også som stasjonærmotorer til aggeregater, pumpestasjoner etc. Det er vel muligens her kommentaren fra Worse kommer inn. Hulda har marinisert sin egen 6,2L- derfor et 'garasjeprosjekt'. Dieselpumpe, glødeplugger og dieseldyser kommer fra autorisert forhandler i USA. Alt beregnet for marine, 140 hk kraftuttak ved 3600 rpm. Leveringstid fra bestilling til sakene lå på postdisken hos Kiwi var ca. 3 uker. Topp kvaliet, og prisen var slik at man ikke vil få det samme hos Volvo om man så fikk 50% rabatt. Motoren får en helt annen karakteristikk om jeg skulle kjørt med dieselpumpe for bil. Det kommer aldri til å stå 'Peninsular' på min motor. Kjøper man en motor som er fabrikert av Peninsular, så er det vel en Peninsular. Dette med f.eks. dieselpumpe er nøye: Thank you for your interest in Fuel Injection and our products. The 4425 Injection pump is replaced by the 4502 and has a full load RPM of 4,000. This is used in a Light Truck Application. There are 2 pumps available used in the Peninsular Marine Diesel applications that have a full load RPM of 3,600. There will be a different torque curve between the pumps. Was this boat manufacturered with the 6.2L engine or is this a conversion? Please advise Thank You Rick Hulda fikk produsert en pumpe som skulle ha arbeidsområde mellom 1800- og 2400 rpm. Rick trengte 10 dager på å fremskaffe deler, de fikk det til på under en uke. Kommentaren blir like håpløs som om noen skulle kalle Volvo for dårlig om man skulle komme til å kjøpe en brukt Mitsubishi-motor som noen hadde marinisert hjemme i garasjen og malt grønn. Redigert 10.Oktober.2010 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Jeg vil imøtegå påstandene om at dette skal være dårlige motorer. GM satte sine første V8 diesler i produksjone på 1970-tallet. Det var et katastrofeprosjekt med en konvertert 5,7L bensinmotor. Dog var den så bra at man satte i produksjon en 'ekte diesel', 6,2L. Denne motoren kom i flere utviklingsteg, og var befengt med en del topplokkproblemer. Peninsular startet sin produksjon med basis i denne motoren. Siden har GM fortsatt linjen med en 6,5L og den siste som heter GM Duramax. Frem til i dag er det derfor en utvikling på mer enn 30 år som har fulgt basismotoren. Det Peninsular gjør, er å marinisere denne motoren. De skifter ut fronten på motoren for å få inn andre pumper, bytter bunnpannen til en som er meget større, etc. GM selv leverer dieselpumper (Sundyne) som harmoniserer med forskjellige bruksområder og kraftuttak. Dette skulle derfor være en av de mer gjennomprøvde motorkonstruksjoner som har blitt levert. Motorene brukes også som stasjonærmotorer til aggeregater, pumpestasjoner etc. Det er vel muligens her kommentaren fra Worse kommer inn. Hulda har marinisert sin egen 6,2L- derfor et 'garasjeprosjekt'. Dieselpumpe, glødeplugger og dieseldyser kommer fra autorisert forhandler i USA. Alt beregnet for marine, 140 hk kraftuttak ved 3600 rpm. Leveringstid fra bestilling til sakene lå på postdisken hos Kiwi var ca. 3 uker. Topp kvaliet, og prisen var slik at man ikke vil få det samme hos Volvo om man så fikk 50% rabatt. Motoren får en helt annen karakteristikk om jeg skulle kjørt med dieselpumpe for bil. Det kommer aldri til å stå 'Peninsular' på min motor. Kjøper man en motor som er fabrikert av Peninsular, så er det vel en Peninsular. Dette med f.eks. dieselpumpe er viktig Thank you for your interest in Fuel Injection and our products. The 4425 Injection pump is replaced by the 4502 and has a full load RPM of 4,000. This is used in a Light Truck Application. There are 2 pumps available used in the Peninsular Marine Diesel applications that have a full load RPM of 3,600. There will be a different torque curve between the pumps. Was this boat manufacturered with the 6.2L engine or is this a conversion? Please advise Thank You Rick Kommentaren blir like håpløs som om noen skulle kalle Volvo for dårlig om man skulle komme til å kjøpe en brukt Mitsubishi-motor som noen hadde marinisert hjemme i garasjen og malt grønn. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 (redigert) Jeg vil imøtegå påstandene om at dette skal være dårlige motorer. GM satte sine første V8 diesler i produksjone på 1970-tallet. Det var et katastrofeprosjekt med en konvertert 5,7L bensinmotor. Dog var den så bra at man satte i produksjon en 'ekte diesel', 6,2L. Denne motoren kom i flere utviklingsteg, og var befengt med en del topplokkproblemer. Peninsular startet sin produksjon med basis i denne motoren. Siden har GM fortsatt linjen med en 6,5L og den siste som heter GM Duramax. Frem til i dag er det derfor en utvikling på mer enn 30 år som har fulgt basismotoren. Det Peninsular gjør, er å marinisere denne motoren. De skifter ut fronten på motoren for å få inn andre pumper, bytter bunnpannen til en som er meget større, etc. GM selv leverer dieselpumper (Sundyne) som harmoniserer med forskjellige bruksområder og kraftuttak. Dette skulle derfor være en av de mer gjennomprøvde motorkonstruksjoner som har blitt levert. Motorene brukes også som stasjonærmotorer til aggeregater, pumpestasjoner etc. Det er vel muligens her kommentaren fra Worse kommer inn. Hulda har marinisert sin egen 6,2L- derfor et 'garasjeprosjekt'. Dieselpumpe, glødeplugger og dieseldyser kommer fra autorisert forhandler i USA. Alt beregnet for marine, 140 hk kraftuttak ved 3600 rpm. Leveringstid fra bestilling til sakene lå på postdisken hos Kiwi var ca. 3 uker. Topp kvaliet, og prisen var slik at man ikke vil få det samme hos Volvo om man så fikk 50% rabatt. Motoren får en helt annen karakteristikk om jeg skulle kjørt med dieselpumpe for bil. Det kommer aldri til å stå 'Peninsular' på min motor. Kjøper man en motor som er fabrikert av Peninsular, så er det vel en Peninsular. Dette med f.eks. dieselpumpe er viktig: Thank you for your interest in Fuel Injection and our products. The 4425 Injection pump is replaced by the 4502 and has a full load RPM of 4,000. This is used in a Light Truck Application. There are 2 pumps available used in the Peninsular Marine Diesel applications that have a full load RPM of 3,600. There will be a different torque curve between the pumps. Was this boat manufacturered with the 6.2L engine or is this a conversion? Please advise Thank You Rick Rick & Co trengte 10 dager til å fremskaffe deler til min pumpe som skulle ha driftsområde mellom 1800- og 2400 rpm. De fikset det på under en uke. Kommentaren blir like håpløs som om noen skulle kalle Volvo for dårlig om man skulle komme til å kjøpe en brukt Mitsubishi-motor som noen hadde marinisert hjemme i garasjen og malt grønn. Redigert 10.Oktober.2010 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 det var da fælt da så mange poster du kom med i dag da Hulda Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Han ble vel litt provosert av Mr Worse da... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Jeg har ikke sagt et negativt ord om Peninsular -- les posten min om igjen i så fall -- og det var nok heller ikke det Hulda mente eller trodde. Det jeg advarte mot er tullinger som lager sine egne bastardmotorer og KALLER DEM FOR Peninsular. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Joda Worse, jeg skjønte det. Og antall postinger skyldes rett og slett datatrøbbel på min egen maskin. Den står på listen over ting som skal skiftes ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.