Jump to content

Båtmesse i Arenum i helgen..

Gudrun

Recommended Posts

Var der ifjor og jeg synes denne messen om høsten i Bergen var rett og slett skuffende. Det var så få båter å se på og ellers var det ikke det helt store heller. Men det var jo finanskrise. Kanskje det er bedre i år.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Grei nok messe, men fort gjort å gå gjennom - spesielt hallen med utstyr og noen båter utstilt. Positivt med mange båter på sjøen, men for min del var det få jeg fant noe særlig interessante...utenom Saga 315, kanskje. Alle disse flybridge-båtene gidder jeg ikke engang å entre, men det er jo mer en smakssak da; savnet jo båter som NordWest 37 sport, Benetau Swift Trawler på m.fl.

Alt i alt er det jo kjekt med båtmesse da, selv om det ikke tok så mye mer enn 1,5 timer av søndagen. Var ilag med Fanafjord og måtte selvsagt se litt på seilbåter også, der vi konsentrerte oss om Jenneau på 37 fot.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Ja var sammen med Bergen Dørk, og jeg syns det var bedre enn ifjor. Flott stemmning, en god del folk - Men det er jo en liten messe. Synd at det er ikke flere seilbåter. Det var Jeanneau og Bavaria og en katamaran. Har jo forståelse for at man ikke få se Najad og Maløbåter men skjønner ikke at i det miste Bennetau og Hanse er til stede.

Hadde også vært kjekkt om det hadde vært en avdeling der privatfolk kunne vist sine brukte båter for salg.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Jeg liker ideen om en "bruktbåt" avdeling. Er det andre messer som har det?

Hvem kan vi påvirke for å få i stand en slik avdeling på messene fremover?

Hadde jo vært helt supert både for selgere og kjøpere, men jeg vet ikke hva nybåtforhandlerne hadde ment..

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

Sertifikat: D4 - ROC

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...